افزونه جلالی را نصب کنید.

فراهم ساختن زیرساخت‌های جذب دانشجوی خارجی

  • کد خبر : 5920
  • 01 بهمن 1400 - 14:17
فراهم ساختن زیرساخت‌های جذب دانشجوی خارجی
معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجوی خارجی تأکید کرد: زیر ساخت‌های اولیه باید در واحدهای دانشگاهی برای جذب دانشجوی خارجی فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از آنا ، علاءالدین بروجردی و هیئت همراه در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس که با حضور دکتر احسان کامرانی رئیس این دانشگاه در استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان گفت: برای جذب دانشجوی خارجی علاوه بر امکانات و تجهیزات رفاهی در کنار کیفیت‌بخشی به سطح آموزش باید زمینه‌ لازم برای این جذب فراهم شود که در نظر گرفتن خوابگاه دانشجویی مجهز، سلف‌سرویس یا رستوران با کیفیت در کنار همکاری در انجام امور قانونی مانند ویزا، اقامت و… باید در دستور کار این دانشگاه باشد.

وی با تأکید بر این مهم که اگر نتوانیم دانشجوی داوطلب را جذب کنیم سایر کشورها با تسهیلات بهتر و انجام بورسیه‌های دانشگاهی این دانشجویان را جذب و با فرهنگ و سنت خود نسبت به تعلیم و تربیت آن همت می‌گمارند و آن را یک مبلغ ، سفیر و همراه خود در روابط بین‌الملل بهره می‌برند.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سیاست مسئولان دانشگاه، بسط و توسعه این دانشگاه در خارج از مرزهای ایران است بر توسعه رشته‌های مهارت‌محور در دانشگاه تأکید کرد و افزود: توسعه رشته‌های فنی و مهارت‌محور باید با مطالعه دقیق برای جذب دانشجوی بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

بروجردی از راه‌اندازی واحدهای بین‌الملل در کشور عراق و یمن خبر داد و گفت: زمینه اولیه راه‌اندازی این واحدها فراهم شد، اما لازم است تا با برنامه ریزی بهتر در جذب حداکثری دانشجو تلاش مضاعف و مثمرالثمری را داشته باشیم و این سیاست را به نحو شایسته‌تری در خاورمیانه، اروپا و افریقا نیز گسترش دهیم.

معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد با توجه به خودگردان بودن این دانشگاه گفت: باید همه آستین همت بالا بزنیم تا هم در کیفیت و هم در کمیت سرآمد باشیم و با حرکت بر محور کارآفرینی، بتوانیم برای دانشگاه تولید ثروت کرده و آرامش خود و سایر همکاران را در دانشگاه فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه بزرگترین مجتمع آموزش عالی در استان هرمزگان است که با زیر ساخت‌های هیئت علمی مجرب، کارمندان خدوم، تأسیسات، آزمایسگاه‌ها، کارگاه‌های مجهز و فضای خدمات دانشجویی، آموزشی، پژوهشی به عنوان دانشگاهی سرآمد است که بیش از ۵۰‌درصد بار آموزش عالی استان را در تمام این حوزه‌ها بر دوش کشیده و تلاش می‌کند تا بتواند به بالندگی بیشتری دست یابد.

احسان کامرانی با بیان اینکه این دانشگاه در واحدهای بندرعباس و قشم آمادگی کامل دارد تا دانشجوی خارجی جذب کند، گفت: تمام زیرساخت‌های موجود مورد بررسی قرار گرفته و تمام نقاط قوت و ضعف بررسی شد و تمام تلاش ما معطوف به برطرف‌کردن موانع اندکی هستیم که در سر راه ما قرار دارد.

وی یادآوری کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس حدود ۲۳ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیلند که ۱۲ نفر آنان مادر ایرانی و مابقی اتباع خارجی هستند و امید می‌رود با فراهم‌شدن زمینه لازم برای جذب دانشجو این رقم به رقم قابل ملاحظه‌ای برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان توسعه رشته‌های دریامحور را یکی از سیاست‌های این دانشگاه در جذب دانشجوی خارجی دانست و درخواست‌کرد تا با پشتیبانی مسئولان سازمان مرکزی توسعه این رشته‌ها با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم تسریع شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها