افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان:

بنگاه‌های اقتصادی و صنایع به دانش روز مجهز شوند

  • کد خبر : 5946
  • 07 بهمن 1400 - 22:23
بنگاه‌های اقتصادی و صنایع به دانش روز مجهز شوند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: شرط رشد بنگاه‌های اقتصادی و صنایع جریان داشتن دانش روز در آنهاست و این مهم جز با تعامل تنگاتنگ میان صنایع استان هرمزگان و دانشگاه میسر نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری آنا ، احسان کامرانی در نشست بررسی راهکارهای ایجاد تعامل بین صنایع استان هرمزگان در راستای رویداد گام دوم دانشگاه برای ارائه راهکاری عملی در حوزه مسائل اقتصادی، تجاری و … که به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد، گفت: به سفارش ائمه اطهار علیهم‌السلام و امام خمینی(ره)، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باید در رأس امور ارگان‌ها و در رأس آنها مدیران باشد و چنین نباشد مردم از مواهب الهی بی‌نصیب و محروم باشند.

وی با تأکید بر منابع بی‌شمار موجود در استان هرمزگان افزود: شرط رشد بنگاه‌های اقتصادی و صنایع جریان داشتن دانش روز در آنهاست و این مهم میسر نمی‌شود، مگر با تعامل تنگاتنگ میان صنایع استان هرمزگان و دانشگاه که در رأس آنها صنایع فولاد، نفت، گاز، شیلات، کشاورزی، مناطق آزاد قشم و کیش است و برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغالزایی جوانان در این صنایع به‌خصوص صنایع دریامحور باید راهکار اثربخش علمی و عملی ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد که با همکاری استادان مجرب دانشگاه و نگاه کارآفرینانه اهل علم در محورهای مختلف شاهد درخشش استان هرمزگان در رتبه‌های بالای ملی باشیم و این مستلزم ایجاد بانک اطلاعاتی، تجاری و اقتصادی و ارتباط با سایر کشورها در راستای تصمیم دولت و فعالیت و تعامل بیش از پیش دانشگاه به‌عنوان دبیر اقتصاد دریامحور و انجام پروژه‌های اقتصادی در کنار متولیان اقتصادی است.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این نشست ارائه راهکارهای علمی و عملی را تنها راه برون‌رفت برای جهت‌گیری به سمت توسعه پایدار خواند و تشریح کرد: اگر رشد و توسعه در حوزه‌های مختلف بر پایه علم و پژوهش استوار شود، نتایج حاصل از آن زمینه رشد و تعالی را برای آیندگان مهیا می‌کند.

علیرضا سایبانی افزود: اگر سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای فعال در حوزه‌های مختلف با داشتن راهکارهای مناسب سیاست‌های توسعه‌محوری را مطرح و پیگیری کنند مسیر توسعه هموار خواهد شد.

وی، هدف از این نشست‌ها را ارائه راهکار علمی و عملی در کنار جمع‌بندی نتایج برای ارائه به مقامات بالادستی و دولتی دانست تا بتوانند در شناسایی و رفع موانع پیش روی دانشگاه به‌عنوان یک دستگاه تأثیرگذار مفید باشند.

در این نشست نمایندگان صنایع مختلف و دانشگاه به بررسی مشکلات بازرگانان، بازاریابی محصولات، امور بندری و کشتیرانی، تسهیلات بانک‌ها، صنایع تبدیلی و زیرساخت‌های موجود و مطلوب ارتقا اقتصاد و تجارت در استان هرمزگان پرداختند و مقرر شد ایجاد گلخانه‌های مدرن، طرح‌های شیلاتی و پرورش شتر، صنایع بسته‌بندی، مراکز تحقیقاتی به‌عنوان صنایع درآمدزا و تجاری در استان هرمزگان مدنظر قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها