افزونه جلالی را نصب کنید.

رفع تصرف بیش از ۲ میلیون متر مربع از اراضی ملی و دولتی در محدوده ژئوپارک جزیره قشم

  • کد خبر : 5976
  • 12 بهمن 1400 - 3:26
رفع تصرف بیش از ۲ میلیون متر مربع از اراضی ملی و دولتی در محدوده ژئوپارک جزیره قشم
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۲میلیون متر مربع از اراضی ملی و دولتی به ارزش بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال در محدوده ژئوپارک جزیره قشم خبر داد.

مجتبی قهرمانی در این خصوص اظهار داشت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم از دو قطعه از اراضی خالصه دولتی واقع در خارج از محدوده طرح هادی روستای گامبرون این جزیره به مساحت مجموعاً ۲ میلیون چهارصد و هفتاد هزار و ۷۱۸ متر مربع که قطعه اول آن به مساحت ۲ میلیون و چهارصد و هفتاد هزار و ۵۶۳ متر مربع و قطعه دوم به مساحت ۱۵۵ متر مربع واقع در جنب‌‌ روستای سلخ و مشرف به غار نمکدان در حوزه منطقه‌ حفاظت شده ژئوپارک جزیره قشم قرار دارد، رفع تصرف شد.

وی ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را جمعاً ۲ هزار و چهارصد و هفتاد میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با همکاری مأموران پاسگاه مرزبانی روستای سلخ و یگان حفاظت و اجرائیات اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم، مستحدثات غیر مجازی که توسط متصرفان در این زمین ها ساخته شده بود نیز تخریب شده است.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: پرونده‌هایی که در ارتباط با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان هرمزگان تشکیل و مطرح می گردد با جدیت و سرعت رسیدگی می شوند و این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان برخورد سریع و به موقع با متصرفان غیر قانونی و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و عرصه های طبیعی را فراهم می‌ سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات در این خصوص است.

گفتنی است؛ ژئوپارک قشم، واقع در استان هرمزگان، تنها ژئوپارک جهانی ایران و نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال ۱۳۸۵ به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو درآمده‌است و غار نمکدان به عنوان بزرگترین غار نمکی جهان نیز در این منطقه حفاظت شده قرار دارد که بر اهمیت آن می افزاید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها