افزونه جلالی را نصب کنید.
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ؛

به آب اندازی همزمان چهار فروند شناور در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 6086
  • 21 بهمن 1400 - 2:50
به آب اندازی همزمان چهار فروند شناور در بندر شهید رجایی
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات به آب اندازی و از آب گیری(داکینگ و آنداکینگ) همزمان چهار فروند شناورهای تجسس و ناجی ۳ و 19، راهنمابر هادی ۲ و ۴، همزمان دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت.



به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “محمدرضا پور رجبی” با بیان این مطلب به تشریح جزییات به آب اندازی این چهار شناور پرداخت و اظهار داشت: شناور تجسس و نجات ناجی ۳ بعد از اتمام تعمیرات اساسی به دست متخصصان داخلی از جمله بدنه زیر آبی، بهینه سازی سیستم رانش واتر جت و دریافت تاییدیه گواهینامه‌های ایمنی موسسه رده بندی، همزمان با این ایام خجسته به چرخه فعالیت بازگشت.
وی طول شناور ناجی ۳ را حدود ۲۰ متر با عرض چهار متر و آبخور حدود یک متر عنوان کرد و افزود: ماموریت اصلی این شناور تندرو نجات افراد مصدوم و سانحه دیده در دریا است .
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول شناور راهنمابر هادی ۲ حدود ۱۷ متربا ۴ متر و نیم عرض و آبخور یک متر و ۲۵ سانتیمترعلام و ماموریت آن را انتقال راهنما به کشتی های ورودی جهت حفظ پهلوگیری ایمن به اسکله ها برشمرد وخاطر نشان کرد : این شناور نیز پس از اتمام تعمیرات زیر آبی و اساسی و دریافت تاییدیه کارشناسان موسسه رده بندی به آب اندازی شد.
این مقام مسئول، (داکینگ) از آبگیری شناور راهنمابر هادی ۴ را از دیگر اقدامات صورت گرفته دردهه مبارک فجر عنوان کرد و گفت : انجام بازدیدهای زیر آبی و بررسی عملکرد سیستم رانش شناوراقداماتی است که بر روی این شناور انجام می گیرد .
پوررجبی درباره داکینگ شناور تجسس و نجات ناجی ۱۹ با ۲۰ متر طول، ۴ متر عرض و یک متر آبخور نیز گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر عملیات از آب گیری برای خزه تراشی و رنگ آمیزی بدنه زیر آبی شناور یاد شده نیز به جهت حفظ سرعت شناور در ایام تعطیلات پیش رو برای امداد رسانی سریع به شناورهای مضطر در دریا، آغاز شد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام این اقدامات فنی در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را تنها بخش از توانمندی متخصصان بومی استان و اثبات باورمندی آنان در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی دانست.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها