افزونه جلالی را نصب کنید.

از سرگیری سفرهای دریایی در بنادر غرب هرمزگان/ شرایط برای سفر تا ۱۵ فروردین مساعد است

  • کد خبر : 6491
  • 10 فروردین 1401 - 19:27
از سرگیری سفرهای دریایی در بنادر غرب هرمزگان/ شرایط برای سفر تا ۱۵ فروردین مساعد است
در حالی که بدلیل وزش شدید باد و مواج شدن دریا فعالیت بنادر غرب استان از روزهای ششم تا صبح نهم فروردین ماه تعطیل شده بود؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بازگشایی این بنادر و از سرگیری سفرها با بهبود شرایط جوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی‌رضا محمدی کرجی ران” اظهار داشت: با پایش میدانی و بهبود شرایط جوی و کاهش وزش باد، فعالیت‌ها بنادر مسافری  و اسکله‌های گردشگری غرب این استان از ساعت ۱۱ ظهر امروز سه‌شنبه نهم فروردین از سر گرفته و همزمان با این اقدام خروج میهمانان از جزیره کیش و انتقال هموطنان به بنادر چارک و آفتاب نیز درحال انجام است.  

به گفته وی، ۲۰ لندی کرافت با ظرفیت یک‌هزار و ۱۰۰ خودرو و ۱۰ شناور مسافری نیز با یک‌هزار و ۲۰۰ صندلی در مسیر سه گانه بنادر چارک و آفتاب به سمت کیش و بالعکس در حال خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند. 

محمدی کرجی‌ران ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی مسافران و گردشگرانی که طی این سه روز با درک صحیح از شرایط نامساعد جوی، در راستای حفظ ایمنی، سفر خود را به تاخیر انداختند، خاطرنشان کرد: براساس مدل های هواشناسی تا پایان طرح تسهیل سفرهای دریایی شرایط برای سفر و گردش از بنادر غرب هرمزگان مساعد است. 

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی سفر هرمزگان با اشاره به ثبت ۲,۵ میلیون سفر دریایی به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس در موج اول این سفرها، ادامه داد: از هفتم فروردین ماه نیز موج دوم سفرهای دریایی را شاهد هستیم که بیش‌ترین آن طی مدت مربوط به پنجم فروردین با ثبت ۳۷۵ هزار نفر می‌باشد. 

طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند پارسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها