افزونه جلالی را نصب کنید.

جابجایی ۲,۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان طی ۱۱روز / پنجم فروردین رکوردار ثبت بیشترین جابجایی مسافران نوروزی

  • کد خبر : 6494
  • 10 فروردین 1401 - 19:30
جابجایی ۲,۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان طی ۱۱روز / پنجم فروردین رکوردار ثبت بیشترین جابجایی مسافران نوروزی
رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: طی ۱۱ روز گذشته ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی از طریق بنادر مسافری این استان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “علی‌رضا محمدی کرجی‌ران” اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی تا پایان ششم فروردین با تلاش مستمر همکاران عضو ستاد و مشارکت سایر ارگان های حاضر در این طرح، ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی ایمن بین جزایر این استان به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان تردد مسافر و گردشگر دریایى طی ۱۱ روز گذشته نسبت به مدت قبل از شروع ویروس کرونا،۳۴۱ درصد افزایش را نشان می دهد این درحالی است که در مقایسه با دوسال گذشته و قبل از شروع کرونا، ۹ درصد مسافر و گردشگر دریایی وارد استان شده و خدمات دریافت نموده‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و تفریحی طی این مدت را ۷۶هزار و ۶۹ شناور اعلام کرد که نسبت به سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا،۳۵درصد افزایش را نشان می دهد.

محمدی کرجی ران گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا روز گذشته ششم فروردین، ۳۸۳ هزار و ۵۷۸ خودرو عمدتا از طریق بنادر پل و لافت جابه جا شده اند که در این بخش نیز در همسنجی با دوسال گذشته ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گفته رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، بیشترین تردد مسافران و گردشگران دریایی در روز پنجم فروردین بوده که نمودارهای آماری ثبت ۳۷۵ هزار نفر را نشان می دهند.

وی افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی می‌باشند.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: سفر دریایى نوروز ۱۴۰۱ از بنادر و مجارى مجاز دریانوردى به صورت روان و بى وقفه در حال انجام است.

یادآور می‌شود، طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

بمنظور ارتقا ایمنی سفرها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها