افزونه جلالی را نصب کنید.
در اولین نشست شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال 1401 مطرح شد:

برخورد قاطع و شدید با صید مخرب غیر مجاز ترال و پرساین ماهیان تجاری

  • کد خبر : 6650
  • 31 فروردین 1401 - 8:51
برخورد قاطع و شدید با صید مخرب غیر مجاز ترال و پرساین ماهیان تجاری
مدیرکل شیلات هرمزگان در اولین نشست شواری حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال 1401 ، تقویت و ارتقای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان را از برنامه ها و اولویت مهم شیلات هرمزگان در سال 1401 خواند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی در این نشست با اشاره به رشد حدود ۵۰ درصدی در معرفی متخلفین صید و صیادی به کمیسیون تخلفات در سال ۱۴۰۰و همچنین افزایش فعالیت ها و کشفیات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال گذشته گفت: این مهم با وجود کمبود نیرو و تجهیزات در یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان با تلاش جهادی و شبانه روزی و همچنین حمایت های نیروهای نظامی، انتظامی، دستگاه قضا،سازمان شیلات ایران و استانداری محقق شده است.

وی تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز به ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب پرساین ماهیان تجاری و ترال را در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار داد و تصریح کرد: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است.

دریایی همچنین افزایش گشت های کنترلی صید غیر مجاز با تجمیع نیروهای یگان از سراسر استان را در دستور کار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان قرار داد و تاکید کرد: پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان باوجود کمبود نیرو و منابع مشهود است،اما باید با همه محدودیت ها شاهد ارتقای فعالیت ها و و حفاظت از ذخائر باشیم.

مدیر کل شیلات هرمزگان با تاکید بر برگزاری جلسات شورای یگان حفاظت منابع آبزیان به صورت ماهانه و در سطح همه شهرستانهای شیلاتی ، در این نشست دستور داد تا سرحد ممکن همه امکانات و منابع شیلات هرمزگان در اختیار حفاظت از منابع دریا در راستای برخورد با صید غیر مجاز قرار گیرد و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نشود.

گفتنی است در این نشت حاضرین به بیان مسائل و مشکلات پیش روی و همچنین ارائه راهکار های پیشنهادی پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها