افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

آغاز تعمیرات اساسی و زیرآبی ۹ فروند شناور از ابتدای سال جاری تا کنون

  • کد خبر : 6901
  • 07 خرداد 1401 - 17:23
آغاز تعمیرات اساسی و زیرآبی ۹ فروند شناور از ابتدای سال جاری تا کنون
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ فروند شناور ملکی جهت انجام تعمیرات زیر آبی و اساسی در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی داگینگ شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “محمدرضا پوررجبی” با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا‌کنون ۹ فروند شناور جهت انجام تعمیرات زیرآبی و اساسی داکینگ شده است، اظهار داشت: هفت فروند از این شناورها در اداره تعمیرات و تجهیزات بندر شهید رجایی و دو فروند(لایروب‌های سومار و منصور) نیز در یکی از مجموعه‌های کشتی سازی استان داک و تعمیرات زیرآبی آنها آغاز شده است.

وی در ادامه به تعمیر اساسی و زیرآبی شناور راهنمابر “هادی یک “اشاره کرد و افزود: این شناور بعد از برطرف شدن نقص پروانه‌های سیستم رانش و هم ‌راستا سازی پروانه‌های سیستم مذکور، شافت انتقال قدرت و همچنین تعمیرات بدنه زیرآبی به‌آب اندازی و به طور همزمان شناور راهنمابر هادی سه داکینگ و بر روی زین در خشکی مستقر شد.

پوررجبی عمده تعمیرات زیرآبی و اساسی شناور راهنمابر “هادی یک” و “هادی سه” را شامل از آب گیری و داکینگ، خزه تراشی بدنه زیرآبی و شستشوی آن، رنگ زدایی، انجام عملیات ضخامت سنجی بدنه زیرآبی و تعویض ورق، اندازه گیری و بررسی وضعیت شافت و پروانه سیستم رانش و تمیزکاری و لایروبی مخازن برشمرد. 

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جنس بدنه این شناور را آلومینیوم دریایی عنوان کرد و ادامه داد: این شناورها با حدود ۱۷ متر طول، ۴,۶۰ متر عرض، ۲.۳۰ متر ارتفاع و دارای ۱.۲۵ متر آبخور می‌باشد. 

به گفته وی، ماموریت اصلی این نوع شناورها انتقال راهنما به کشتی و بالعکس بوده و در سایر ماموریت‌های مورد نیاز نیز ایفای نقش می‌کنند. 

پوررجبی اضافه کرد: در سال گذشته نیز بیش از ۲۰  فروند شناور با کاربری‌های مختلف در این اداره کل و دیگر کشتی سازی‌های استان تعمیر و به ناوگان خدمات دریایی جنوب کشور محلق شدند.

عملیات به آب اندازی و از آب گیری (داکینگ و آنداکینگ) گفته می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها