افزونه جلالی را نصب کنید.
در ششمین شواری اداری هرمزگان در شهرستان بندرلنگه مطرح شد:

تصویب طرح ایجاد زیستگاههای مصنوعی در شهرستان بندرلنگه

  • کد خبر : 6897
  • 07 خرداد 1401 - 17:10
تصویب طرح ایجاد زیستگاههای مصنوعی در شهرستان بندرلنگه
ششمین شورای اداری سال ۱۴۰۱ استان هرمزگان درشهرستان بندرلنگه که با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش های مرکزی، شیبکوه و مهران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این نشست استاندار هرمزگان بهره برداری تکمیل مرکز صید روستای بندر چیروئیه از بخش شبیکوه شهرستان بندرلنگه را  تا هفته دولت و افتتاح رسمی آن را تا دهه فجر پیش رو  درستور کار قرار داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل این پروژه از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد .
مهدی دوستی همچنین ساماندهی و تکمیل بندر صیادی کنگ (آتش نشانی مرکزی و سیستم اطفا حریق)  را از پروژه های مهم شیلات در شهرستان لنگه خواند و افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال است که بخشی از آن طریق مولد سازی و بخشی با حمایت استانداری تامین و اجرایی گردد.
دوستی با بیان اینکه رونق صید و صیادی را از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: در همین راستا احداث اسکله سنگ سیمانی،رمپ و پارکینگ در بندر صیادی بستانه پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ در دستور کار قرار گیرد .
وی با اشاره به اهمیت راه اندازی  ابر پروژه پرورش میگ مهرگان،  از این پروژه به عنوان ابر پروژه شیلاتی یاد کرد و تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز اجرایی شدن زیر ساخت های اولیه و تاسیسات مورد نیاز برای واگذاری به متقاضیان بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال است که تحول عظیمی را در منطقه ایجاد میکند‌ که امید است در چندین فاز شاهد بهره برداری از این ابر پروژه باشیم.
دوستی همچنین  مطالعات تکمیلی  ۹ موج شکن مردمی (۴ موج شکن مردمی از محل اعتبارات استانی و پیگیری ۵ موج شکن از محل دیگر اعتبارات ملی به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال) در شهرستان بندرلنگه را با هدف رونق صیادی و پشتیبانی مزارع پرورش ماهی در قفس تصویب کرد و افزود با حمایت سازمان برنامه و بودجه استان بخش هیدروگرافی و نقشه این پروزه انجام و هزینه های آن از محل استانی و ملی تامین گردد.
دوستی همچنین با اشاره به اقدامات خوب شیلات در خدمات دهی و همچنین ایجاد زیستگاه های مصنوعی در این شهرستان، ایجاد مرکز بازسازی دخایر آبزیان و  پیگیری برق رسانی به مزارع میگو و تکمیل و تجهیز بنادر و توسعه سریع  پرورش ماهی در قفس همچنین ارتقا بیش از پیش خدمات به جامعه شیلاتی اعلام حمایت از کلیه طرحهای اشتغال زاشیلات نمود.
در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت های خوب استانداری، سازمان شیلات ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پیشبرد فعالیت های شیلاتی گفت: بندر صیادی چیروئیه  با حدود ۹۰ فروند شناور برای حدود ۹۰۰ نفر صیاد خدمات رسانی میکند.
عبدالرسول دریایی تصریح کرد : بندر صیادی کنگ نیز با بهره مندی از حدود ۳۰۰ فروند شناورصیادی به حدود دو هزار نفر صیاد خدمات میدهد و بی شک ایجاد مرکز آتش نشانی و سیستم اطفا حریق  نقش مهمی در ارتقای امنیت، ایمنی و خدمات دهی به صیادان دارد.
وی بندر صیادی بستانه را از بندر مهم شهرستان لنگه خواند و گفت: احداث اسکله سنگ سیمانی،رمپ و پارکینگ در بندر صیادی بستانه با برخورداری از حدود ۲۰۰ فروند شناور صیادی و ۱۳۰۰ نفر صیاد نقش مهمی در خدمات دهی به جامعه صیادی دارد.
عبدالرسول دریایی همچنین گفت با راه اندازی ابر پروژه مجتمع پرورش میگو مهرگان حدود ۵۰ هزارتن به ظرفیت تولید میگوی استان و کشور افزوده خواهد شد و این مجتمع بی شک یکی از بزرگترین مجتمع های پرورش میگو ایران و جهان  است.
دریایی افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته شیلات هرمزگان در تحویل گیری موج شکن های مردمی پیشگام است و ۲۲ موج شکن تحویل گرفته و در مرحله پیگیری مطالعات تکمیلی و جذب اعتبار برای تکمیل این بنادر است.
وی با بیان این که این موج شکن ها نقش مهمی در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و آبزی پروی دارند گفت: خوشبختانه این موج شکن ها  میتوانند نقش مهمی در ارائه خدمات و پشتیبانی به مزارع پرورش ماهی در قفس که از اولویت های مهم این اداره کل و بخش آبزی پروری است داشته باشند.
دریایی با بیان اینکه ساخت زیستگاه‌های مصنوعی نقش مهمی در ترمیم چرخه حیات دریایی دارد و همچنین راهکرد خوبی برای حفظ گنجینه‌هایی ارزشمند آبزیان  خلیج فارس است عنوان کرد : باحمایت های استانداری و سازمان شیلات ایران و تلاش صورت گرفته روند ایجاد زیستگاه های مصنوعی در استان هرمزگان آغاز شده و خوشبختانه با جدیت و شتاب خوبی دنبال می شود.
دریایی با اشاره به اینکه احداث مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان در نوار ساحلی هرمزگان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است گفت: با راه‌اندازی این مراکز و ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی و همچنین بهسازی و حفاظت از خورهای منتهی به دریا وضعیت ذخائر گونه‌هایی دریایی نیز بهبود می‌یابد که خوشبختانه شاهد حمایت ها و اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها