افزونه جلالی را نصب کنید.

بافت سنتی ساحل سورو با مشارکت گروه های مردمی احیا می شود

  • کد خبر : 6916
  • 09 خرداد 1401 - 16:14
بافت سنتی ساحل سورو با مشارکت گروه های مردمی احیا می شود
یعقوب دبيري نژاد عضو شوراي شهر بندرعباس گفت: شهر بندرعباس و محله سورو داراي تاريخچه قديمي و اصالت فرهنگي است امامتاسفانه طي سال هاي اخير ساخت و ساز ها و بازسازي هاي غير اصولي باعث شده اين اصالت تاريخي در معرض نابودي قرار بگيرد وبراي هميشه فراموش شود.

به همت تعدادی از شهروندان دغدغه مند در محلات خواجه عطا و شمیلی ها کارهای خوبی انجام شده و مردم ثابت کردند خیلی جلوتر ازمتولیان اصلی این موضوع هستند اما عدم حمایت مناسب باعث کند شدن این اقدامات خوب شد.

به همین دلیل در کمیسیون معماری شهرسازی شورای شهر با مشورت اساتیدی همچون دکتر قائدی و مهندس باوقار و همچنین مشارکت افراد دغدغه مند همچون خانم آذریان وجمعی از معتمدین و اهالی محله سورو برنامه ریزی چندین ماه است در حال برنامه ریزی برای یک اقدام ماندگار هستیم تا ان شالله بتوانیم هویت یک محله جنوبی و ساحلی را به سورو بازگردانیم وتداوم این اقدام هم به مشارکت ساکنین بستگی خواهد داشت.

در فاز اول از احیا یک پارک ساحلی و جداره سازی دیوار منازل مجاور پارک شروع خواهیم نمود و ان شالله میزان مشارکت جوانان،مسئولین و اهالی محله تداوم بخش این حرکت می گردد و هدف نهایی ما تبدیل ساحل سورو به یک محیط توریستی با قابلیت اقامتگاههای بومگردی خواهد بود.

این حرکت کاملا مردمی است و البته پشتیبانی تامین بخشی از مصالح با مساعدت شهردار محترم تامین خواهد شد اما در نهایت درتلاشیم تا تداوم این حرکت را با مشارکت خود مردم و خیرین محله ادامه دهیم. ان شالله اجرای این طرح مردمی از ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۳ خرداد ماه از بوستان حاج یوسف واقع در ساحل سور با حضور علاقه مندان آغاز خواهد شد.

ضمن تشکر مجدد از مهندس باوقار معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس استان و همکارانشان که بدون هیچ چشمداشتی مطالعات و طراحی های این طرح ایده را پشتیبانی کردند ، و همچنین سرکار خانم آذریان و جمعی از جوانان علاقه مند به بافت سنتی بندرعباس، دست یاری به سمت مردم دراز می کنیم و از همه علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ بندرعباس با هر هنر و توانمندی و ظرفیتی دعوت می کنیم تا ما را در این مسیر یاری نمایند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها