افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

آغاز ذخیره سازی بچه ماهی در قفس های شرکت تعاونی ملاح ماهی بندر کلاهی

  • کد خبر : 6948
  • 01 تیر 1401 - 9:38
آغاز ذخیره سازی بچه ماهی در قفس های شرکت تعاونی ملاح ماهی بندر کلاهی
مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز ذخیره سازی بچه ماهی در قفس های شرکت تعاونی ملاح ماهی بندر کلاهی (از بهره برداران جامعه صیادی) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه ورود به حوزه آبزی پروری همواره توسط جامعه صیادی با موفقیت همراه بوده است تصریح کرد: خوشبختانه این شرکت با استفاده از دانش و تخصص کارشناسان بومی و با حمایت و پشتیبانی شیلات استان و میزان سرمایه گذاری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال توانسته گام های خوبی در زمینه پرورش های ماهی در قفس های دریایی بردارد.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی ملاح ماهی بندر کلاهی بالغ بر هزار و ۵۰۰تن ظرفیت تولید دارد، افزود این شرکت ۱۴ قفس آماده نموده که در فاز نخست بالغ بر ۳۰۰هزار قطعه بچه ماهی را در شش قفس ۵۰ تنی دریایی ذخیره نموده است.

دریایی نکته قابل توجه در این شرکت تعاونی صیادی را صیاد بودن همه اعضا خواند و تصریح کرد: خوشبختانه جامعه صیادی هرمزگان در حرکت به سوی آبزی پروری پیشرو و پیشگام است و شیلات هرمزگان از مشارکت جامعه صیادی در صنعت آبزی پروری حمایت می کند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان است گفت: بدون شک با توجه به محدودیت ذخایر آبزیان در دریا و همچنین خطر انقراض برخی گونه ها در صورت صید بی رویه حرکت جامعه صیادی به سمت آبزی پروری و تولید گامی مهم و موثر است.

وی تصریح کرد”صنعت شیلات و آبزیان به ویژه صیادی از قدیمی ترین و موثرترین راه های درآمدی مردم هرمزگان بوده که که امروز با توجه به کمبود منابع آبزیان در دریا و افزایش جمعیت پیش از آنکه چالشی در این حوزه به وجود بیاید در سال های اخیر پیرو منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست های دولت مردمی مبنی بر افزایش تولید و مشارکت جامعه صیادی در آبزی پروری، شیلات هرمزگان با نشست های توجیهی مستمر توانسته گام های خوبی را در سوق دادن جامعه صیادی هرمزگان به سوی آبزی پروری بر دارد.

گفتنی است مزرعه پرورش ماهی در قفس شرکت تعاونی ملاح ماهی بندر کلاهی در شهرستان سیریک است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها