افزونه جلالی را نصب کنید.
در بازدید مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی مطرح شد:

۳۸ روستای خمیر با اجرای خط انتقال جدید از آب شیرین کن خلیج فارس بهره مند می شوند

  • کد خبر : 6953
  • 04 تیر 1401 - 16:38
۳۸ روستای خمیر با اجرای خط انتقال جدید از آب شیرین کن خلیج فارس بهره مند می شوند
مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی با حضور در هرمزگان از پروژه های محرومیت زدایی که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و وزارت نیرو اجرایی می شود، در شهرستان های خمیر، بستک و بندرلنگه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی با حضور در هرمزگان از پروژه های محرومیت زدایی شهرستان خمیر که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و وزارت نیرو اجرایی می شود، بازدید کرد.
عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی از پروژه تامین آب رویدر و روستاهای مسیر از آبشیرینکن خلیج فارس با بیان اینکه برای تامین آب روستاهای این مسیر هیچ گونه منبع پایدار آب شرب غیر از آبشیرینکن وجود ندارد، افزود: ۳۸ کیلومتر از خط انتقال آب شهر رویدر و روستاهای مسیر اجرا شده است و برای بهره مندی آنها نیازمند اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال جدید در فاز دوم طرح هستیم.
وی تصریح کرد، عمده روستاهای هدف در طرح یاد شده در مسیر اصلی قرار دارند و با تامین اعتبار و اجرای خط انتقال از آب شیرین کن خلیج فارس جمعیتی بالغ بر ‌۳۴ هزار نفر از آب شرب با کیفیت و پایدار آبشیرینکن بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، ورود جدی دولت به پروژه های آبرسانی و مشارکت سپاه در این حوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یک شهر و ۳۸ روستای مسیر خط انتقال کهورستان و رویدر، شبکه آبرسانی دارند و نیاز است با اقدام جهادی، خط انتقال باقی مانده اجرا شود تا روستاهای مسیر به پایداری در آب شرب دست یابند.
به گفته وی، تمرکز صرف بر روی شبکه توزیع گرهی از مشکلات مردم را باز نمی کند، افزود: اجرای خط انتقال از آب شیرین کن خلیج فارس تنها گزینه گره گشای کمبود آب رویدر و روستاهای مسیر است که تمام توان محرومیت زدایی باید در اجرای خطوط انتقال گذاشته شود.
حمزه پور اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مجموعه استان نیز در محرومیت زدایی از روستاهای شهرستان خمیر و تامین آب کهورستان و رویدر هم نظر هستند و استاندار هرمزگان در این زمینه حمایت ویژه ای دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد، نگاه رئیس مرکز جهاد آبرسانی کشور نیز برای تکمیل این پروژه مثبت است و قرار است با اقدام جهادی، مردم منطقه به یک منبع پایدار آب دست پیدا کنند.
وی افزود: به موازات خط انتقال آب سه راهی خمیر تا کهورستان از آبشیرین کن خلیج فارس، خط انتقال جدید برای تامین نیاز آبی جیحون نیز باید عملیاتی شود که قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در این زمینه نظر مثبت دارند.
سرهنگ نجفی مسئول قرارگاه جهاد سازندگی نیروی دریایی سپاه نیز در این بازدید از آمادگی خود برای اجرای پروژه های اولویت دار خبر داد و گفت: ما نیز در راستای تامین نیاز آبی مردم هرمزگان تمامی امکانات خود را برای پروژه های اولویت دار بسیج می کنیم.
وی از جهاد آبرسانی به عنوان یک توفیق یاد کرد که با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجراست.
به گفته سرهنگ نجفی، تعامل و همزایی خوبی بین آبفای هرمزگان و نیروی دریایی سپاه وجود دارد که اجرای پروژه ها را با سرعت بیشتری همراه کرده است.
گفتنی است، مشاور وزیر نیرو با حضور در شهرستان خمیر از پروژه های خط انتقال کهورستان به رویدر، رودبار و روستاهای جیحون، دشت جیحون، کیشی و کشار بازدید کرد. ریس مرکز جهاد آبرسانی همچنین از از مسیر خط انتقال پروژه آب شیرین کن خلیج فارس به روستاهای شمال بندرعباس بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها