افزونه جلالی را نصب کنید.
شهردار توانمند یا ناتوان (4)

ارایه عملکرد یا بازی با افکار عمومی?

  • کد خبر : 6983
  • 17 تیر 1401 - 21:46
ارایه عملکرد یا بازی با افکار عمومی?
برخی اوقات مطالبی از سوی روابط عمومی سازمانها ، ادارات و نهادها تحت عنوان عملکرد منتشر می شود که نه تنها باعث تحسین توسط مردم نمی شود بلکه ابهاماتی را در اذهان عمومی بوجود می آورد که تحت هیچ شرایطی قابل دفاع نیست.


در نهایت میبینیم اگر آن، مثلا اقدامات، در ترازوی سنجش افکار عمومی قرار بگیرد، رفته رفته خروجی بسیار ضعیفی را در اذهان تداعی خواهد کرد که جز دل زدگی مردم هیچ دستاوردی را به دنبال نخواهد داشت.

واقعا جالب است که برخی روابط عمومیهای استان، دیدار رییس و یا مدیر خود با مردم و پاسخگویی به آنان و سفر به بشاگرد و سندرک و جاسک و لاوان و… یا حضور در فلان محله و گرفتن عکس یادگاری در محل زلزله زده ها و….را جزو عملکرد خود محسوب میکنند و یا اینکه بازدید از یک خیابان و مشاهده موش و سگ و گربه را به پای بازدید جسورانه شبانه خود میگذارند و افکار عمومی را به باد سخره میگیرند.
از برگزاری جلسات پوشالی با تقی و نقی و امیر و اصغر و اکبر و کبری و صغری گرفته تا صدور پیامهای متفاوت توخالی و بدون خروجی به مناسبتهای مختلف که هیچ سودی جز پر کردن فضای خالی گوشیهای تلفن مردم ندارد.!

این شد عملکرد اساتید و نخبه های محترم، و صد البته هر گونه مشکل و نبود منابع مالی هم که تقصیر مدیران قبلی است و مردم چقدر خوشحال هستند که همه چیز عالیست!
نمونه اش اقدامات شاخص شهردار محترم بندر عباس در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ است که چندی پیش توسط روابط عمومی محترم اما کم تجربه و تازه کار شهرداری، در فضای مجازی منتشر شد که به مرور این اقدامات می پردازیم و قضاوت نهایی را به عهده مردم شریف واگذار می کنیم.

مروری کوتاه بر اقدامات شاخص شهردار بندرعباس در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ ؟؟؟؟!!!

۱)سه شنبه های پاسخگویی به مردم (۵۷۰) نفر

سوال:دیدار با مردم برای رفع مشکلات آنان آیا جزو عملکرد یک شهردار کلانشهر است یا جزو وظایف ذاتی یک شهردار؟؟
شهردار محترم اعلام کنند چه تعداد از آن مشکلات مراجعه کنندگان حل شده است و چه تعداد درخواست هایشان به شهرداران مناطق ارجاع داده شده که در نهایت به نتیجه رسیده‌ است?

( ۲). استفاده از ظرفیت شبکه ملی صدا و سیما برای اطلاع رسانی( برنامه تلویزیونی ۳۳ مورد رادیویی ۷۲مورد):
سوال:استفاده از ظرفیت شبکه ملی و صدا و سیما برای اطلاع رسانی در خصوص چی؟ پروژه های متعدد شهرداری که در حال انجام است یا پیگیری رفع مشکلات شهروندان در محلات که نشده است؟

۳_تغییر نگرش در توسعه فضای سبز شهری و حذف تدریجی درخت کنوکارپوس و کاشت درختان بومی (۶۰۰۰ اصله):
نه تنها درختان کنوکارپوس حذف نشد بلکه در برخی از محلات محدود شهر، هرس شده اند و بعد از گذشت مدتی دوباره به حالت اولیه خود برمی‌گردند! آقای شهردار این ۶۰۰۰ اصله درختان بومی که کاشته شده کجاست؟ می خواهیم برای بازدید به آنجا برویم؟

۴) بهسازی و تکمیل پروژه ها( زمین های ورزشی، فرهنگسرا و زمین ورزشی ورودی شرق، پارک آکواریوم تقاطع مهرگان، تقاطع پیامبر اعظم ،تقاطع راه آهن و غیره ۲۵ پروژه):
اگر منظور شهردار محترم از پروژه پارک آکواریوم پروژه پارک آکواریومی سورو است، که مدتها بلااستفاده رها شده و هیچگونه فعالیت عمرانی جدید صورت نگرفته است؛اگر پروژه جدیدی است که اخیراً تکمیل شده لطفاً اعلام کنند میخواهیم برای بازدید برویم آنجا! اگر انجام اصلاحات در تعدادی تقاطع به عنوان اقدام شاخص برای یک شهردار کلانشهر تعریف می‌گردد که هیچ.

۵)_اقدام فوری و جانمایی مکان جهت راه اندازی شهر بازی بزرگ بندرعباس (فاز اول ۷۰ هزار مترمربع):
لطفاً شهردار توضیح دهد در چه سالی به سلامتی ساخت شهربازی شروع و به اتمام می رسد? جانمایی کردن هم شد کار شاخص? شهرداری پول ندارد حقوق پرسنل را پرداخت کند! گنج پیدا کرده می خواهد شهربازی بسازد? یا سرمایه گذاران آنچنانی صف کشیده اند که در مسیر سرمایه گذاری با هزاران بروکراسی اداری موجود از استان فراری هستند!

۶)_اصلاح نورپردازی و زیباسازی ورودی های شرقی و شمالی شهربندرعباس (۶۲ پایه چراغ ۲۴۸ عددی لامپ):

۶۲ پایه بتنی چراغ برق توسط اداره برق تهیه و نصب شده یا شهرداری؟لطفاً شهرداری ابتدا ماسه های اطراف تیرهای برق را تعیین تکلیف کند بعد از اقدام شاخص!

۷). راه اندازی فاز اول کمپ اسکان بلوار ساحلی شرقی( یک هکتار):
تا آنجایی که یادمان است، اقدامات زیرسازی کمپ اسکان نوروزی در سالهای ۹۷و ۹۸ انجام شده بود؛ آقای شهردار بفرمایند به کمپ مذکور چه امکاناتی افزوده شده است؟

۸)_ برگزاری نخستین مراسم تجلیل از بازنشستگان شهرداری(۳۰۰ نفر)
۹)_برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای پرسنل حوزه‌های مختلف (۶۰ دوره):
وقتی عملکرد نداشته باشی همین میشه دیگه که همه ادارات دولتی و غیر دولتی از پرسنل خود تجلیل می کنند، دوره آموزشی برگزار می‌کنند، اینها عملکرد شاخص است.!

۱۰)_ جمع آوری و ساماندهی متکدیان و معتادان( ۱۸۷۱ نفر)
سوال:آقای شهردار شما واقعاً ۱۸۷۱ نفر از متکدیان معتادین سطح شهر را ساماندهی کردید؟ یکی بیاید توضیح بدهد ساماندهی که شهردار گفته است دقیقاً یعنی چی؟ آقای شهردار چرا با کلمات و اعداد شهروندان بندرعباس را بازی می دهید؟

۱۱)_ راه اندازی چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند( ۸ مورد)
هوشمند!!!

سوال:آقای شهردار منظور شما از چراغ راهنمایی و رانندگی هوشمند همان چراغ های LED است؟ با افتخار اعلام میکنید ۸ مورد چراغ راهنمایی رانندگی نصب کرده ام!
ما که متوجه نشدیم بالاخره چی شد، مردم شریف بندرعباس! قضاوت نسبت به عملکرد شهردار بر عهده خودتان! شهردار خسته نباشی!
اعضای شورای شهر بندرعباس شما هم خسته نباشید!
خدا قوت!

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها