افزونه جلالی را نصب کنید.

بیانیه ۳۵ دفتر بسیج دانشجویی استان هرمزگان نسبت به عملکرد یک ساله دولت در این استان

  • کد خبر : 7133
  • 29 مرداد 1401 - 21:45
بیانیه ۳۵ دفتر بسیج دانشجویی استان هرمزگان نسبت به عملکرد یک ساله دولت در این استان
۳۵ دفتر بسیج دانشجویی استان هرمزگان بیانیه‌ای نسبت به عملکرد یک ساله دولت سیزدهم به همراه ارائه پیشنهاداتی برای ادامه کار بهتر دولت در این استان صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از خبرگزاری دانشجو، ۳۵ دفتر بسیج دانشجویی استان هرمزگان بیانیه‌ای نسبت به عملکرد یک ساله دولت سیزدهم به همراه ارائه پیشنهاداتی برای ادامه کار بهتر دولت در این استان صادر کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:قُلِ الْحَقَّ وَ اِنْ کانَ فیهِ هَلاکُکَ فَاِنَّ فیهِ نَجاتَکَ…حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زیرا که نجات تو در آن است.امام کاظم علیه السلامقریب یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد.

دولتی که با نگاه انقلابی در کشور از یک سو مشغول آواربرداری‌های دولت لیبرال سرمایه دار پیشین و از سوی دیگر قرار دادن بدنه‌ی مدیریتی کشور در ریل درست در حوزه‌ی سیاست، فرهنگ و اقتصاد است و تاکیدات مکرر ریاست محترم جمهور برای عدم استفاده از بانیان وضع موجود نیز برای تسریع در همین روند است.

ما دانشجویان بسیجی و فرزندان هرمزگان بر آن شدیم تا با نگاه مشفقانه و دلسوزانه نکاتی چند را در جهت کمک به دولت در هرمزگان متذکر شویم.

نکاتی را که اهم آن‌ها توسط نماینده‌ی این تشکل در دیدار نخبگان استان با ریاست محترم جمهور در سال گذشته مطرح شد، مورد استقبال ایشان قرار گرفت و دستور پیگیری به مدیران استان و استفاده از نکات مطروحه توسط ایشان صادر شد، اما در سایه‌ی کم توجهی به این دستور، ناگزیر به تکرار مواردی از آن هستیم.

گرچه با نگاه منصفانه، مردمی بودن و ساده زیستی، تحرک و پویایی و حضور در لحظه در بحران‌های استان توسط مدیران عالی اجرایی استان نگاه هرمزگانی‌ها را می‌نوازد لکن مع الأسف اخبار برخی بی تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌ها دل مردم استان را به درد آورده که در ادامه به مواردی اشاره خواهیم نمود:

۱-در موارد متعددی فرآیند انتصابات و عزل و نصب‌ها در دستگاه‌های اجرایی و به ویژه صنایع غرب بیش از آنکه از الگویی خاص یا به پیروی از منشور دولت سیزدهم رقم بخورد با تأثیرپذیری از مشاورت‌های نادرست، دخالت‌ها و نفوذ و سهم خواهی برخی نمایندگان مجلس علی رغم تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، تصمیمات کارشناسی نشده و مقطعی و بعضا هیجانی اتفاق می‌افتد.

آسیب‌های این روند را می‌توان در تغییرات مکرر و عدم ثبات در تعدادی از مدیریت‌های مهم استان، بلاتکلیفی تعدادی از مدیریت‌ها، استفاده از بانیان وضع موجود و عناصر ناکارآمد گذشته که حتی برخی شان با وجود پرونده‌های مفتوح تخلفات با وساطت پدرخوانده‌های سیاسی در مناصب مدیریتی دستگاه‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی گمارده شده اند و مصادیق دیگری از این دست اشاره نمود.

روندی که در صورت تداوم نتیجه‌ای جز تبدیل گنج‌های هرمزگان به رنج‌هایی برای مردمش نداشته و بی اعتمادی مردم استان را در پی ناکارآمدی شبکه‌ی مدیریتی مذکور در پی خواهد داشت.

۲-مردم هرمزگان با وجود ظرفیت‌های سرشار و مواهب فوق العاده‌ی اقتصادی استان، با ولنگاری مدیریت اقتصادی استان مواجه اند.عدم عملکرد هماهنگ و قرارگاهی در این حوزه، عدم پاکسازی تعدادی از ادارات کل دخیل در معیشت مردم از مدیران نئولیبرال دولت قبل، عدم نظارت هدفمند و شبکه سازی شده، هوشمند و مستمر در قیمت گذاری کالا‌ها و خدمات از مسکن تا اقلام خوراکی و مواد مصرفی، بلاتکلیفی کشاورزان در چرخه‌ی عرضه و تقاضا و تولید محصول و عدم امنیت شغلی مشاغل خُرد سبب شده است تا با وجود برخی تغییرات جزئی در آمار‌های اقتصادی استان، آنچه مردم در واقعیت و بر سر سفره‌ی خود می‌بینند به گونه‌ای دیگر باشد!

به نظر می‌رسد راهبرد مدونی در این حوزه برای رساندن مردم استان به حقوق از دست رفته شان در زمینه‌ی اقتصاد و معیشت وجود ندارد یا لااقل اگر وجود دارد بر روی کاغذ مانده است!

۳-در زمینه‌ی فرهنگی آنچه هرمزگان را آزار می‌دهد نبود مهندسی فرهنگی و استراتژی مدون در این حوزه، جلسات کم اثر شورای فرهنگ عمومی، تشتت دستگاه‌های ذی مدخل در زمینه‌ی فرهنگ و زیرساخت‌های ضعیف و عدم توجه به سرمایه گذاری بر روی هنر اصیل انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی فعال در این زمینه یا حمایت از حلقه‌هایی بسته و محدود اشاره کرد.

نتیجه‌ی این وضع را به صورت میدانی در فضای محیطی شهر و استان و در تفرجگاه‌های جزایر و سواحل و…، در سرخوردگی و سلب انگیزش از فعالان فرهنگی، در عدم قرائت صحیح از فرهنگ هرمزگان به کشور و در نتیجه‌ی خلأ ایجاد شده، قرائت‌های نادرست از هرمزگان را در کلیپ‌های به اصطلاح اینفلوئنسرها، در تبلیغات بی در و پیکر اینستاگرامی و در فیلم سازی‌های بدون پژوهش توسط مرکز نشینان در هرمزگان می‌توان دید.

به گونه‌ای که فاصله‌ی هست‌ها با باید‌ها در این زمینه روز به روز بیشتر می‌شود.

-آموزش عالی در هرمزگان گویی همچون حروف والی توسط مدیران نوشته می‌شود، اما خوانده نمی‌شود!نگاه عموم مدیران به حمایت از مراکز دانشگاهی استان نه سرمایه گذاری که به مثابه‌ی هزینه می‌ماند!

تکلیف مراکز اقتصادی استان با دانشگاه‌ها که نمایان است…پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از تداوم هدر رفت استعداد‌ها و سرمایه‌های این استان یعنی منابع انسانی و نخبگان دانشگاهی، اولا ستاد راهبری مراکز آموزش عالی استان به ریاست استاندار محترم و با حضور مدیران دانشگاه‌ها و مجموعه‌های مؤثر در مراکز آموزش عالی تشکیل شود.

ثانیا صندوق حمایت از مراکز آموزش عالی استان تاسیس و با اولویت بندی صحیح نسبت به زدودن چهره‌ی محرومیت از دانشگاه‌های استان اقدام شود.انتظار است در سال دوم دولت سیزدهم، استاندار محترم و مدیران استان با اهتمام جدی به موارد فوق الذکر به عنوان اولویت و کارویژه، هرمزگان را در مسیر پیشرفت و عدالت قرار دهند.

ما دانشجویان بسیجی نیز آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن تمامی ظرفیت‌ها از جمله مطالعات مسئله محور صورت پذیرفته در سال‌های اخیر بر روی کلان مسئله‌های استان و ورودی میدانی و کمک به حل آن‌ها اعلام می‌داریم.امید که اراده‌ای برای آن وجود داشته باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید کرانی بندرعباس

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رودان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز میناب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت الله خامنه‌ای میناب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسک

بسیج دانشجویی دانشگاه مجتمع عالی میناب

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد قشم

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بشاگرد

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای فاطمیه بندرعباس

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هرمز

بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی بندرعباس

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قشم

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع هرمزگان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندر خمیر

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی آباد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان

بسیج دانشجویی دانشکده سما قشم

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد جاسک

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیریک

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل جزیره کیش

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پردیس بین الملل کیش

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر واحد بین الملل کیش

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی واحد بین الملل کیش

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش

بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش

بسیج دانشجویی دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد بین الملل کیش

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی واحد بین الملل کیش

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها