افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

شهرنساجی هرمزگان وارد فاز جدید عملیاتی شد

  • کد خبر : 7705
  • 19 شهریور 1401 - 21:18
شهرنساجی هرمزگان وارد فاز جدید عملیاتی شد
مهندس دوستی استاندار هرمزگان در دیدار و تحویل قرارداد گروه سرمایه گذاران بخش کشاورزی و صنایع، شهر نساجی جاسک بر اهمیت فقرزدایی شهرنساجی و تمرکز آن بر ترکیب زنجیره های تبدیلی- تکمیلی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار و تحویل موافقت اصولی و مجوز های مربوطه به شرکت های سرمایه گذار در بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی شهرنساجی هرمزگان که با حضور معاونان و مدیران جهادکشاورزی، صمت، منابع طبیعی و شرکت های سرمایه گذار برگزارشد، گفت: ما نیازمند یک صنعت ضدفقر بودیم که مزایای نسبی کشور را در طیف گسترده ای از مردم توزیع کند و با عدالت و ایجاد اشتغال انبوه مطابقت داشته باشد.

مهدی دوستی سهم اشتغال در نساجی را به نسبت سرمایه گذاری، بالا دانست و افزود: زیرساخت های مهم کشاورزی- دامی و پتروشیمی که لازمه این صنعتند در هرمزگان وجوددارد و توجه به بازارهای گسترده داخلی و همسایگان، سبب تسریع در توسعه این صنعت خواهدشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به سابقه کشت ۲۵۰ هکتاری پنبه در هرمزگان گفت: تا بهمن ماه سطح زیرکشت پنبه به بیش از ۵۰۰۰ هکتار می رسد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین کشت ۴۵۰۰ اصله درخت توت با روش های نوین تراکمی در حاجی آباد، رودان و میناب را بخش تکمیلی زنجیره کشاورزی شهرنساجی خواند و اظهار داشت: برای تولید ابریشم ۱۰۰ نفر نوغان داری را آموخته اند و جهت ایجاد همزمان واحدهای پتروشیمی مرتبط با نساجی نیز مذاکرات خوبی با هلدینگ ها و شرکت های بزرگ داشته ایم.

وی ادامه داد: صنایع تبدیلی- فرآوری هم برای استفاده از کنجاله و دانه های روغنی راه اندازی و پشتیبانی می شوند که این ترکیب مزیت های نسبی، شهرنساجی جاسک را بی رقیب می کند.

استاندارهرمزگان در پایان تاکید داشت: ” هرآنچه می خوریم و می پوشیم باید از خودمان باشد” که این مهم و ایجاد شغل برای اکثریت قشر متوسط به پایین در شهر نساجی هرمزگان قابل تعریف است و مدیران، کارشناسان، ناظران و سرمایه گذاران باید در این کار بزرگ که پشتوانه عقلی و اعتقادی و علمی دارد جهادی عمل کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها