افزونه جلالی را نصب کنید.

تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر تأثیر نقد منصفانه در کمک به دستگاه قضا

  • کد خبر : 7766
  • 22 شهریور 1401 - 16:06
تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر تأثیر نقد منصفانه در کمک به دستگاه قضا
رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: نقد سازنده و منصفانه می‌تواند در جهت کمک به پیشبرد اهداف تحول گرایانه دستگاه قضایی مؤثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، نشست تخصصی با موضوع فراخوان نقد برتر قوه قضاییه با حضور جمعی از نخبگان، صاحب‌نظران، فعالین مسائل اجتماعی، دانشگاهیان، فرهنگیان، نمایندگان اقشار و اصحاب رسانه در دادگستری کل استان هرمزگان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست اظهارداشت: قوه قضاییه از نقدهای منصفانه‌ استقبال می‌کند و در این خصوص خود را پاسخگو می داند و بر این اساس قصد دارد با برگزاری فراخوان پذیرش نقد برتر، عملکرد خود را در معرض قضاوت عمومی قرار دهد تا بر مبنای استفاده از نقدهای مطرح شده، میزان اثربخشی اقدامات دستگاه قضا افزایش یابد.

مجتبی قهرمانی برگزاری نشست هایی تخصصی برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات نخبگان و مردم را امری بدیع و پیشرفتی حائز اهمیت در مسیر تحول و تعالی دستگاه قضایی برشمرد و اذعان داشت؛ این موضوع مبین نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه به استقبال از نقدهای سازنده و منصفانه در جهت پیشبرد اهداف تحول گرایانه دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه نقد در قوه قضاییه صرفاً به برگزاری جشنواره نقد برتر محدود نمی شود از انجام اقداماتی چون برگزاری دیدارهای مردمی و حضور بی واسطه مسئولان قضایی در جمع مردم، نصب صندوق های دریافت پیشنهادات و انتقادات و راه اندازی سایت های مختلف برای ثبت انتقادات، نظرات و پیشنهادات مخاطبین به عنوان تعدادی از اقدامات انجام شده در این خصوص نام برد. وی به ایجاد سامانه‌ای در دستگاه قضایی برای انتشار آراء محاکم نیز اشاره کرد و گفت: هدف قوه قضاییه از راه اندازی سامانه آراء این است که آرای محاکم در منظر و نگاه صاحب‌نظران، نخبگان و پژوهشگران قرار گیرد و انجام این کار در جهت ایجاد شفافیت هرچه بیشتر در دستور کار ما قرار دارد.

گفتنی است؛ برای نخستین بار از سوی قوه قضاییه جشنواره نقد برتر برگزار می‌شود تا نقدهای کارآمد و کارشناسی شده درباره عملکرد دستگاه قضایی مورد داوری قرار بگیرد و همچنین برابر شیوه‌نامه ارزیابی و داوری این جشنواره، نقدهای منتخبی که حائز بالاترین امتیاز شده اند، شایسته تقدیر شناخته خواهند شد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7766

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها