افزونه جلالی را نصب کنید.
در مراسم امضای توافق­نامه های گردشگری دریایی و ساحلی عنوان شد:

هرمزگان ؛ پایلوت توسعه متوازن گردشگری دریایی در کشور

  • کد خبر : 7840
  • 09 مهر 1401 - 9:29
هرمزگان ؛ پایلوت توسعه متوازن گردشگری دریایی در کشور
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گردشگری و مسافرت های دریایی می تواند سرمنشا سایر تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشور باشد، تاکید کرد: ایران با ویژگی های خاص اقلیمی، یکی از مهمترین اولویت های گردشگران در منطقه و جهان قلمداد می شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، “رستم قاسمی” در مراسم امضای توافق­نامه های گردشگری دریایی و ساحلی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ویژگی ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران و عبورکریدورهای بزرگ شمال – جنوب و شرق – غرب از کشور، اظهار داشت: آمارها حاکی از وجود ۲۰۰میلیون تن بار و ظرفیت تجاری در منطقه است که چنانچه بخشی از این ظرفیت بازرگانی از طریق ایران جابه جا شود، تحول عظیمی در صنعت توریسم ایران ایجاد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با اقدمات انجام شده در این دولت، بخش بزرگی از مشکلات و موانع در حوزه های ریلی و دریایی در شمال و جنوب کشور برطرف شده است؛ به طوری که هم اکنون هر محموله تجاری از مبدا کشور هند، طی ۱۷ روز کاری، به مقصد فنلاند در شمال اروپا تخلیه می شود.

قاسمی با اشاره به راهبردهای وزرات راه و شهرسازی برای تدارک و پشتیبانی از مسافران و گردشگران جام جهانی فوتبال در دوحه قطر، از ایجاد دفتر مشترک ایران و قطر برای گسترش همکاری های حمل و نقل میان دو کشور خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای توسعه و تقویت گردشگری در ایران آماده هرگون همکاری و مشارکت با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است.

گردشگری دریایی در اولویت برنامه های توسعه ای وزارت میراث فرهنگی

در این مراسم عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه گردشگری در سیاست های ابلاغی برنامه پنج ساله، یکی از مهم ترین برنامه های اجرایی این وزارت خانه توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در شمال و جنوب ایران است.

ضرغامی با بیان اینکه تا پیش از این گردشگری دریایی در کشور حرف قابل قبولی برای گفتن نداشته است، تاکید کرد: ما برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی در گام اول موفق شده ایم مجوز سوخت یارانه ای برای شناورهای تفریحی و مسافری اخذ کنیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به پروزه های توسعه ای و زیرساختی در سواحل و بنادر استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان به عنوان پایلوت سرمایه­گذاری گردشگری در دریا و جزایر جنوبی انتخاب شده است و این الگو در سایر استان های جنوبی نیز اجرا و انجام خواهد شد.

سه­گانه سازمان بنادر برای توسعه و تجهیز پایانه های مسافری در هرمزگان

همچنین جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پذیرش ۲۲ میلیون نفر سفر مسافر و گردشگر دریایی در پایانه های بندری طی سال های پیش از شیوع کرونا، از پذیرش و ارائه خدمات به ۷ میلیون مسافر نوروزی دریایی در استان هرمزگان در ایام عید امسال خبر داد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: پایانه های گردشگری و مسافری در استان هرمزگان هم اکنون خدمات مطلوبی را به مسافران و شهروندان ارائه می کنند و همزمان توسعه زیرساختی سه بندر نخل ناخدا، شهید حقانی و جزیره هرمز نیز در دست انجام است.

استان های ساحلی بی بهره از از طرح کلان گردشگری

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز با بیان اینکه عموما در موضوع گردشگری، تمرکز اصلی بر اماکن اقامتی است، در حالی که مسافران به تنوع تفریحی در مقاصد سفر بیشتر اهمیت می دهند، گفت: یکی از آسیب های جدی در حوزه گردشگری این است که استان های توریست پذیر فاقد یک طرح کلان برای توسعه گردشگری هستند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در این استان ۱۴ جزیره بزرگ و کوچک گردشگری وجود دارد، افزود: به جز ۵ جزیره که از گذشته میزبان مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی بوده اند، ۵ جزیره دیگر را نیز در دست توسعه و فراهم سازی زیربناهای گردشگری داریم که مطابق برنامه انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7840

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها