افزونه جلالی را نصب کنید.
جانشین سازمان بسیج رسانه:

فضای گفت و گو را تقویت کنیم

  • کد خبر : 8190
  • 06 آبان 1401 - 13:17
فضای گفت و گو را تقویت کنیم
جانشین سازمان بسیج رسانه گفت: سعی کنیم فضای گفت و گو را تقویت کرده و قبیله گرایی را کنار بگذاریم تا بتوانیم مسیر پیشرفت کشور را بپیماییم، در غیر این صورت زیان‌های ناشی از آن برای همگان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا، نوید کمالی در نشست هم اندیشی با فعالان رسانه‌ای هرمزگان بیان کرد: نعمتی در نا آرامی‌های اخیر نهفته است و ناکارآمدی رسانه ای مشخص شد و متوجه شدیم نسل‌های دهه هفتادی و هشتادی نیاز به توجه بیشتر دارند.

وی ادامه داد: نیاز است برخی جهت گیری های ما تغییر کند، اگر می‌خواهیم سیاستگذاری درستی داشته باشیم باید با نسل ها دهه هفتادی و هشتادی گفت و گو کنیم.

وی اضافه کرد: این بستگی به تحول در آموزش و پرورش دارد و معلم ها باید گفت و گو کردن با نسل های جدید را بیاموزند، نمی‌توان از بالا به پایین با این نسل گفت و گو کرد.

جانشین سازمان بسیج رسانه اشاره کرد: این ناآرامی‌ها زمینه‌ای شد که برخی رفتارها مورد بازنگری قرار گیرد و اگر رسانه هم رفتار قبیله‌ای را کنار گذاشته و در چارچوب منافع ملی تجریبات را برجسته کرده و مسوولان را ترغیب کنیم، موجب می‌شود رفتارها اصلاح شود.

کمالی بیان کرد:‌ این نکته هم عیان شد که مرکزی برای حکمرانی رسانه‌ای در کشور نداریم اما کشورهای توسعه یافته سازمان و واحدی وجود دارد که رسانه‌های آن کشورها را بر اساس منافع ملی هدایت می‌کند.

وی اشاره کرد: ما رسانه ها هستیم که جهت فکر و رفتار جامعه را هدایت می‌کنیم، چند درصد از دوره‌های خبری به مباحث منافع ملی و امنیت ملی می پردازند؟وی یادآور شد: ما در ذهن خود احساس می‌کنیم منافع ملی این است، این تصور باید اصلاح شود.

رویه‌های غلط در رسانه‌ها باید اصلاح شود

جانشین سازمان بسیج رسانه در ادامه به مباحث آسیب‌شناسی رسانه اشاره کرد و گفت: هیچ جای دنیا خبر را به صورت کلمه‌ای با خبرنگار و فعال رسانه‌ای حساب نمی‌کنند اما در ایران اینگونه است که این رویه باید اصلاح شود.

کمالی بیان کرد: همچنین کسی منکر سیاست‌های غلط رسانه‌ای نیست، یکی از تهدیدها نظام ناقص رسانه‌ای در کشور است و برخی صداها بیشتر و برخی صداها کمتر شنیده شده و همین موجب احساس تبعیض شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها