افزونه جلالی را نصب کنید.

پایان عملیات اجرایی پروژه مدیریت رواناب احمد آباد کلیبی میناب

  • کد خبر : 8413
  • 21 آبان 1401 - 12:16
پایان عملیات اجرایی پروژه مدیریت رواناب احمد آباد کلیبی میناب
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از پایان پروژه مدیریت رواناب در منطقه احمد آباد کلیبی از توابع بخش مرکزی این شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ خسرو بهرامی نژاد گفت: اعمال مدیریت صحیح بهره برداری از حداقل روان آب های سطحی موجود در مناطق بیابانی می تواند اثر پذیری از کمبود بارندگی و وقوع خشکسالی را به شدت کاهش داد و یکی از راهکار های اساسی در این زمینه اعمال مدیریت صحیح و بهره برداری از رواناب های سطحی حاصل از بارندگی برای احیاء و توسعه پوشش گیاهی در این مناطق است.

وی افزود: در همین راستا و در منطقه احمد آباد کلیبی این شهرستان پروژه ای با مساحت ۳۲۴ هکتار با اعتباری به مبلغ ۲۷۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مربوط به پروژه‌ های بخش بیابان به پایان رسیده است.

وی افزود : عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث بند‌های خاکی با عرض (پایین ۹ متر و بالا ۳ متر) طول ۲۳۰ متر و ارتفاع ۱٫۲ متر که بصورت عمود بر آبراهه‌ ها اجرا می گردد .

بهرامی نژاد با بیان اجرای پروژه مدیریت هرز آب و کنترل رواناب در اراضی فاقد پوشش یکی از مناسب ترین و سازگار ترین روش ها با اقلیم مناطق خشک است که دارای باران های سیلابی است، افزود: هدف از اجرای چنین پروژه هایی کاهش سرعت رواناب های سطحی و افزایش نفوذ پذیری خاک و متعاقب آن تغذیه سفره های آب زیرزمینی، احیا و توسعه پوشش گیاهی، کنترل سیل، جلوگیری از هدر رفت آب، جلو گیری از فرسایش و تخریب خاک و نهایتا مقابله با پیامد‌ های ناشی از سیل و خشکسالی است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها