افزونه جلالی را نصب کنید.
حجت الاسلام طائب مطرح کرد:

امروز شاهد فتنه پنجم در کشور هستیم

  • کد خبر : 8477
  • 29 آبان 1401 - 1:23
امروز شاهد فتنه پنجم در کشور هستیم
مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: در جنگ ترکیبی، دشمن بنا دارد جسم و روح را درگیر کند تا سهم بیشتری در افکار عمومی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حسین طائب، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سابق اطلاعات سپاه در نشست تحلیل و بررسی فتنه اخیر در هیأت آئین حسینی به سخنرانی پرداخت. وی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز شاهد فتنه پنجم در کشور هستیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمانی ظهور پیدا کرد، جهان دارای دو قطب شرق و غرب و کشور‌های سلطه‌گر و سلطه‌پذیر بود که امام (ره) در مقابل این دو قدرت شجره طیبه‌ای به نام جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی بنا گذاشت.

امام هویت انقلاب اسلامی را در مقابل دو ابر قدرت جهان ایجاد کرد

وی افزود: ادعای اسلام این است که روابط بین‌الملل، سیاسی و اجتماعی‌اش مبتنی بر دین است. دو ابرقدرت در تقابل با این نظام دینی هستند. امام هویت انقلاب اسلامی را ایجاد کرد که نه سلطه‌گر است و نه ظلم می‌کند و زیر بار ظلم نمی‌رود. ۱۲ سال این روند حاکم بود تا شوروی سقوط کرد. آمریکا گفت من کدخدای این دهکده جهانی هستم. ۳۰ سال است که انقلاب اسلامی با آمریکا مقابله می‌کند.

طائب با اشاره به اینکه در این ۳۱ سال، سه هویت دیگر نیز در جمهوری اسلامی به وسیله مقام معظم رهبری شکل گرفت، گفت: اول هویت خدمت. بنا داشتند جغرافیای منطقه را تغییر دهند و خاورمیانه جدید را رقم بزنند که مقام معظم رهبری فرمودند خاورمیانه جدید خواهد بود، اما آمریکایی نیست، بلکه اسلامی خواهد بود. هویت مقاومت و هویت پیشرفت شکل گرفت. در طول این تقابل دو قدرت جدید روسیه و چین هم شکل گرفت.

مقابل هر نبی، شجره شیطانی هم خواهد بود

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: هر زمان شجره طیبه بیاید، درخت پاکیزه و پُرشاخه شکل بگیرد، شجره خبیثه هم هست که ریشه ندارد و بی‌قرار است. براساس آیات قرآن مقابل هر نبی، شجره شیطانی هم خواهد بود.

وی گفت: در این مقابله میان شجره طیبه و خبیثه، رنج و درد هم وجود دارد. اینطور نیست که بگوییم از دهه چهارم به دهه پنجم انقلاب رفتیم و دیگر درد و رنج نداریم؛ نخیر این مبارزه است. در تعقیب دشمنان نباید سستی کنیم. اگر ما رنج می‌بینیم، آن‌ها هم رنج می‌بینند. تفاوت این است که ما امید به خدا و وعده الهی داریم، اما آن‌ها ندارند.

پیش‌بینی آمریکایی‌ها از وضعیت کشورشان در سال ۲۰۲۵

طائب با بیان اینکه آمریکایی‌ها سند امنیت ملی ۲۰، ۲۵ و ۳۰ ساله دارند، گفت: هر دولت سر کار می‌آید، بعد از ۳ـ۲ سال سند امنیت ملی منتشر می‌کنند. بعد از فروپاشی شوروی، آن‌ها گفتند بعد از ۵۰ سال تصمیم گرفتند، بازنگری در سند امنیت ملی داشته باشیم. همه متخصصان را جمع کردند و سه سال روی وضعیت آمریکا و جهان داشتند و برآورد دادند. در این قانون می‌گویند آمریکا مشکلات عدیده امنیت، فرهنگی و اقتصادی دارد. اگر تا سال ۲۰۲۵ بتواند بر این مشکلات فائق بیاید، موفق می‌شود، در غیر این صورت مانند شوروی سقوط خواهد کرد.

ماجرای سیاست چماق و هویج دموکرات‌ها

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با روی کار آمدن دموکرات‌ها سیاست چماق و هویج را در خصوص کشور‌های منطقه راه انداختند، گفت: درخصوص ایران فشار اقتصادی و تحریم را شروع کردند و بعد وارد مذاکره شدند و برجام ایجاد کردند. قرارداد‌هایی منعقد شد و دیدند ایران در حال قدرتمند شدن است. جمهوری‌خواهان آمدند و زدند زیر میز و گفتند برجام را قبول نداریم. کار به جایی رسید که در طول سال ۷۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم. ترامپ رفت و دوباره دموکرات‌ها آمدند و سراغ برجام رفتند. گفتند فشار را زیاد کنیم و بعد امتیاز بدهیم.

وی تصریح کرد: در کشور ما یک سال و اندی است که انسجام مدیریتی داریم و دولت انقلابی روی کار آمده است. آمریکایی‌ها می‌گفتند فشار می‌آوریم، امتیاز می‌دهیم، ایرانیان می‌پذیرند و به برجام برمی‌گردند. آمریکایی‌ها تصور می‌کردند ایران نفت نمی‌فروشد و اگر می‌فروشد پولش نمی‌تواند بگیرد. یک سال و نیم پیش، معوقات حقوق داشتیم و تجمع می‌شد.

خدمات دولت انقلابی، دشمن را ترساند

طائب گفت: دولت انقلابی روی کار آمد و تلاش کرد نفت را به اندازه نیاز فروخت. پولش را هم دریافت کرد یعنی تحریم‌ها را دور زد. معوقات حقوق پرداخت کرد و رتبه‌بندی معلمان را هم اجرا کرد. این اقدامات ریال را وارد جامعه کرد. راهبرد همسایگی نوشت و با کشور‌های منطقه مسائل را حل کرد و در عرض یک سال ۱۳۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه بست.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: زمانی که این دولت روی کار آمد، قطعی برق داشتیم، اما این دولت خاموشی را برطرف کرد و صادرات برق را هم افزایش داد. سال ۹۷ ما ۶ میلیون دلار بنزین می‌خریدیم، اما امسال نمی‌خریم و حتی صادرات هم کم کردیم. جراحی اقتصادی در این دولت انجام افتاد. کاری را که همه دولت‌ها جرأت نمی‌کردند، این دولت انجام داد و گفت دلار به چهار نفر نمی‌دهم که چهار واردکننده غذا داشته باشیم که فساد ایجاد کند. بلکه دلاری که به دست می‌آورم در صندوق می‌گذارم، قیمتش را آزاد می‌کنم و معادل آن را مستقیم به مردم می‌دهم. ۲۵۰-۳۰۰ هزار میلیارد تومان سالانه باید به مردم بدهد. این حجم از پول، قطعاً گرانی به وجود می‌آورد و طبیعی است، اما اقتصاد را نجات می‌دهد. آمریکایی‌ها این را می‌فهمند.

مردم ثمره تلاش‌های اقتصادی دولت را به مرور می‌بینند

وی گفت: این دولت در اولین برنامه سال ۱۴۰۱، پول را به صندوق می‌ریزد و نتیجه‌اش این است که سرمایه‌گذاری در حال رخ دادن است. معاون اول با سرمایه‌گذاران داخلی در صنعت پتروشیمی و زیرساختی قرارداد ۱۷ میلیارد دلار امضا کرد که تاکنون ۱۲ درصد پیشرفت داشته است. این سرمایه‌گذاری باید صورت گیرد؛ یعنی سرمایه از خارج جذب شود، سرمایه داخل هدایت شود که نتیجه این است، صنعت حمل و نقل، تزانزیت و … دُرست می‌شود، صادرات گازی خواهیم داشت و کشور در حوزه اقتصاد به شکوفایی می‌رسد.

طائب با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ و اجتماع نیز دولت طرح‌های خوبی دارد، گفت: برخی می‌گویند دولت دهه شصتی می‌شود این به این معنا نیست که قوه قضاییه‌ای می‌شود، بلکه در حال انقلابی شدن است و نیرو‌ها هم‌افزایی می‌کنند. این دولت کاستی‌های دولت غربگرا را جبران می‌کند. مردم سختی دارند، اما در طول یک دوره محصول این تلاش‌ها را خواهند دید.

۳ تهدید علیه آمریکا براساس نظر بایدن در سند امنیت ملی

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را علیه ایران کرد، اما به نتیجه نرسید و شجره طیبه انقلاب در حال گسترش است و میوه‌اش در حال رسیدن است و از سوی دیگر ۲۰۲۵ هم در حال رسیدن است، تصریح کرد: بایدن در دومین سند امنیت ملی خود می‌گوید دنیا در حال پیشرفت است و ما نیز اوضاع خوبی نداریم. ما سه تهدید عمده داریم؛ اول چین است که در سه عرصه تکنولوژی، دفاع و اقتصاد می‌خواهد جای ما را بگیرد. تا ۲۰۳۰ اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم، پنجره فرصت‌ها بسته می‌شود. باید با سرعت کار کنیم و همه متحدین را پای کار بیاوریم.

وی گفت: دومین تهدید را بایدن، امنیتی می‌داند و می‌گوید: روسیه است که با فاصله از چین، بی‌ثباتی را به اروپا می‌دهد. سومی قدرت‌هایی است که تضعیف دموکراسی آمریکایی انجام می‌دهند که مهم‌ترین آن‌ها ایران است. ایران مدل حکمرانی می‌دهد که نظم ما را به هم می‌زند و این را به دیگران یاد می‌دهد.

در مقابل جنگ نرم آمریکا چه باید کنیم؟

طائب افزود: آمریکا بنا دارد در این ۳ سال یا ۸ سال که برای خود فرصت قائل شدند، با ایران تقابل نرم داشته باشند؛ بنابراین ما باید بازدارندگی خود را در این جنگ نرم با آمریکا بالا ببریم.

از سوی دیگر هم باید افکار انقلاب اسلامی را به بیرون نشر دهیم.مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در جنگ نرم فرایند هویت‌زدایی داریم، گفت: انقلاب اسلامی پنج هویت آورده است.

اول هویت انقلابی یعنی نه شرقی هستم، نه غربی و از سوی دیگر زیربار ظلم نمی‌روم و ظلم هم نمی‌کنم. او بنا دارد با سوال این هویت را مخدوش کند؛ هویت دفاع مقدس، هویت پیشرفت، هویت خدمت و هویت مقاومت را با شبهه مخدوش کند.

هیأتی‌ها شبهه‌های موجود در کشور را برطرف کنند

وی گفت: وظیفه هیأت این است که جامعه یکپارچه انقلابی ایجاد کند. جنگ نرم، دوگانگی ایجاد می‌کند. هر شبهه‌ای دارید، برطرف کنید و سپس سراغ شبهه‌های دیگران بروید.

در فتنه پنجم این‌ها نتوانستند دوگانگی ایجاد کنند و شکست خوردند، اما بنا هم ندارند خارج شوند؛ زیرا زمان ندارند و می‌خواهند طولانی کنند. راهکار این است که توجیه و عملیات نرم خود را قوی کنیم.

چرا در برابر اغتشاشگران مماشات می‌شود؟

طائب گفت: در جنگ ترکیبی بنا دارند جسم و روح را درگیر کنند. هم جسم را با درگیری وارد می‌کنند، هم در حوزه روح می‌خواهند فراگیری و سهم بیش‌تری در افکار عمومی داشته باشند.

مقابله با این جنگ هم باید جسمی و روحی باشد. برخی می‌گویند چرا مماشات و تحمل می‌کنی؟ ما تحمل می‌کنیم، هزینه می‌دهیم، اما بنا داریم تفکیک ایجاد کنیم. دشمن بنا دارد خشم را تبدیل به جمعیت بیشتر کند، ما باید جلوی این را بگیریم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در این جنگ تک تک ما باید با راهبرد مقام معظم رهبری یعنی جهاد تبیین وظیفه خود را انجام دهیم و شبهه‌ها را پاسخ دهیم.

دشمن بنا دارد بی‌ثباتی در کشور ایجاد کند تا تفاهم‌نامه‌ها تبدیل به قرارداد نشود و ایران نتواند درآمد داشته باشد.

در گذشته زمانی که کشوری می‌خواست با ایران قرارداد ببندد می‌گفت باید از آمریکا اجازه بگیرم، اما امروز کسی به تحریم‌های آمریکایی توجه ندارد، ولی ثبات می‌خواهد. به فضل الهی این مقطع را پشت سر خواهیم گذاشت.ر ادامه مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران به پاسخ پرسش‌های هیأتی‌ها پرداخت.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها