افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید رئیس سازمان شیلات ایران از روند احداث بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس

  • کد خبر : 8503
  • 10 آذر 1401 - 16:02
بازدید رئیس سازمان شیلات ایران از روند احداث بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات ایران، مشاور و مدیرکل امور استانهای سازمان شیلات ایران، مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلات استان از روند احداث بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس استان(مزرعه پرورش ماهی در قفس درنیکا) بازدید کرد‌.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید حسین حسینی در بازدید از این مزرعه با اشاره ه اینکه خودباوری و تلاش متخصصان بومی زمینه ساز احداث این مزرعه بوده است گفت: استان هرمزگان با برخورداری از ظرفیتی بالغ بر ۱۱۳هزار تن در سال در زمینه پرورش ماهی در قفس در آینده ای نزدیک زمینه ساز رونق اقتصادی، توسعه، اشتغال‌ و ارز آوری با بهره گیری از این ظرفیت خواهد بود.

وی از دو برابر شدن تعداد قفس‌های مزارع پرورش ماهی در دریای استان هرمزگان خبر داد و گفت: بدین منظور ایجاد مجتمع‌های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس در سواحل پهنه‌های شناسایی شده است.

حسینی با تأکید بر حرکت در مسیر خودکفایی در زمینه تولید بچه ماهی گفت: با توجه به محدودیت‌های تولید بچه ماهی و نیاز به بچه ماهی اقدامات لازم جهت افزایش شرکت‌های وارد کننده بچه ماهی را انجام داده ایم. در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این مزرعه با ظرفیت پنج هزار تن و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر در منطقه گرزه -بندرلنگه واقع شده است گفت: این طرح در فاز اول با ظرفیت هزار تن و هشت قفس راه اندازی خواهد شد.

ساسان صادقی با بیان این مزرعه نقش مهمی در توسعه و رونق و اشتغال زایی دارد تصریح کرد: این مزرعه بدون اخذ تسهیلات و با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است که امید داریم در آینده ای نزدیک به یکی از مزارع نمونه کشور تبدیل شود‌.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها