افزونه جلالی را نصب کنید.

طرح‌های بازآفرینی شهری در ۲۱ محله و یازده شهرستان آغاز شده است

  • کد خبر : 9197
  • 09 بهمن 1401 - 16:48
طرح‌های بازآفرینی شهری در ۲۱ محله و یازده شهرستان آغاز شده است
استاندار هرمزگان با تاکید بر اجرای طرح ۲۰۲۰ محلات کم‌برخوردار در استان، گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در ۲۱ محله و ۱۱ شهرستان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌ عمومی استانداری هرمزگان، مهندس دوستی، در نشست شورای بازآفرینی شهری استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت بازآفرینی و تاکید بر لزوم انجام گام به گام مصوبات شورا، اظهارداشت: گام اول طرح بازآفرینی شهری در استان، تعیین معابری برای بازگشایی در هر شهرستان بود که فرمانداران و شهرداران مشخص کردند و در این مرحله طبق برنامه زمانبندی مصوب، گزارش میزان پیشرفت و موانع کندی کار رصد می شود.

وی افزود: بازگشایی معابر با توجه به تاثیری که در ساماندهی کلاف سردرگم سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد و فرسوده دارد، پایه اصلی در طرح بازآفرینی شهری است اما این تمامِ کار نیست و ما با یک نقشه جامع و کلی تمام ابعاد بازآفرینی را پیش خواهیم برد.

مهندس دوستی، ۲۱ محله در ۱۱ شهرستان استان را مقاصد آغاز بازآفرینی برشمرد و ادامه داد: همزمان با طرح بازآفرینی شهری، اجرای طرح فرهنگی – اجتماعی-رفاهی ۲۰۲۰ محلات کم‌برخوردار در استان هرمزگان، می تواند ما را به هدف پیشرفت نزدیکتر کند.

وی تلاش و توجه ویژه فرمانداران در مسیر این طرح را مهم خواند و اظهارداشت: بایستی به فراخور هر شهرستان یک برنامه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی در دو بُعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آماده و اجرا شود.

مهندس دوستی محله اسلام آباد را به عنوان پایلوت اجرای همزمان بازآفرینی و طرح ۲۰۲۰ در استان معرفی و عنوان کرد: هرمزگان می تواند الگوی موفقی در کشور برای اجرای این طرح باشد و لازم است برنامه ریزی مشخصی برای مسائل فرهنگی،اجتماعی، مهارت آموزی، اشتغال و درآمدزایی تعریف و با نگاه به آینده کاربری‌های ورزشی، فرهنگی و آموزشی محلات نیز تعیین شوند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=9197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها