به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مهدی دوستی در دیدار با رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تربیت معلم برای کشور، اظهارداشت: در استان هرمزگان آب و آموزش دو شعار محوری ما بوده است و در این راستا توسعه و تجهیز دانشگاه فرهنگیان را نیز در دستور کار قرار دادهایم و به دنبال احداث و تکمیل فضاهای جدید آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان به صورت فاز به فاز هستیم.
وی با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی در پردیس فاطمهالزهرا(س) دانشگاه فرهنگیان، افزود: عملیات اجرایی، احداث فضای جدید خوابگاهی آغاز شده است و در تلاش هستیم تا مهرماه سال آینده یک طبقه را برای اسکان دانشجویان به بهرهبرداری برسانیم.
استاندار هرمزگان، تاکیدکرد: پایهی آموزش و پرورش و تربیت دانشآموزان به معلم وابسته است بر همین اساس بایست از ظرفیت مدارس نیز برای تامین فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم چرا که مدارس را میتوان به صورت دوشیفت بهرهبرداری کرد تا بهرهوری مکانهای آموزشی نیز بالاتر رود.
مهندس دوستی گریزی به تاسیس هنرستانهای جوارصنایع زد و گفت: در یک سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار،صرفِ تجهیز فضاهای آزمایشگاهی و هنرستانهای جوارصنایع شده است و قطعا در تجهیز فضای آزمایشگاهی دانشگاه فرهنگیان نیز مشارکت خواهیم داشت.
نماینده عالی دولت، با اشاره به اهمیت آموزشهای تخصصی در زمینه معرفی هنر اسلامی در دانشگاه فرهنگیان و مدارس، تصریحکرد: فرهنگ چندهزارسالهی ما با تکیه بر نوشتار ایجاد و منتقل شده در حالی که اروپاییها بیشتر به هنر، نقاشی و مجسمهسازی توجه کردهاند که در انتقال مفاهیم نقش موثرتری دارد و علاقهمندی نسل جدید را نیز به خود جلب کرده است و ما نیز باید بیشتر به این سمت و سو برویم.
رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور،نیز در این دیدار، مشکل دانشگاه فرهنگیان هرمزگان را حاد دانست و گفت: تعداد معلمانی که باید برای تامین نیاز آموزش و پرورش استان تربیت شوند بسیار کمتر از حد استاندارد است و باید برای این امر چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در نهادینهسازی ارزشهای اسلامی، تاکیدکرد: تجربه نشان داده هر کجا که دانشگاه فرهنگیان توسعه پیدا کند، شاخصهای دیگر توسعه نیز رو به رشد میگذارند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشانکرد: اگر فضای کافی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد این آمادگی وجود دارد که جنوب کشور به مرکز تربیت معلم کشور در رشتههای خاص تبدیل شود.