به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، “فریدون پیشدار” در تشریح مراحل داکینگ و تعمیرات زیرآبی یدککش نیمروز بوشهر افزود: ۱۶ فروردین سال جاری یدککش نیمروز بعد از ورود به بندر شهید رجایی و انجام مقدمات کار از جمله بلوک چینی بدنه زیرآبی و انجام عملیات غواصی داکینگ بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی استقرار یافت.
وی ادامه داد: یدک کش نیمروز دارای حدود ۳۱ مترطول، ۱۰ متر عرض با آبخور حدود ۴.۵ متر می باشد.
به گفته معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ این یدک کش دارای سیستم رانش زد درایو بوده و قدرت سیستم رانش آن چهار هزارو ۴۰۰ اسب بخار است.
پیشدار از کاربردهای یدک کش “نیمروز” به انجام عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی ها، جابهجایی نفتکش ها و اسکورت کشتی ها اشاره کرد.
گفتنی است؛ عملیات تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها براساس الزامات موسسه ردهبندی هر سه سال یکبار انجام میشود.
به عملیات آب اندازی و از آب گیری (داکینگ و آنداکینگ) گفته میشود.
با هدف ارتقای توان عملیاتی بنادر جنوب کشور؛
تعمیرات زیرآبی یدککش “نیمروز” در بندر شهید رجایی آغاز شد
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: داکینگ و تعمیرات زیرآبی و اساسی یدککش "نیمروز" متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اداره تعمیرات و نگهداری تجهیزات دریایی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.
لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11917