افزونه جلالی را نصب کنید.

در دولت شهید خدمت ۵ بنای تاریخی در شهرستان بستک مرمت و ساماندهی شدند

  • کد خبر : 27367
  • 10 خرداد 1403 - 18:00
در دولت شهید خدمت ۵ بنای تاریخی در شهرستان بستک مرمت و ساماندهی شدند
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی با اشاره به اینکه شهرستان بستک با توجه به پیشینه تاریخی دارای بیشترین آثار ثبت‌شده در استان است، اظهار داشت: در همین راستا در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو پرونده «کاروانسراهای ایران» تأیید و به ثبت رسید که کاروانسرای بستک یکی از ۵۴ کاروانسراهای ایران در این فهرست بود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: همچنین شهر تاریخی سیبه کوخرد در فهرست آثار ملی کشور به در دولت شهید خدمت به ثبت رسید و کهن‌ترین سکونتگاه بشر در پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس در دهتل بستک نیز کشف شد.

او در خصوص مرمت آثار تاریخی این شهرستان گفت: دو گنبدان کوخرد، مسجد جامع بستک و ساماندهی کاروانسرای بستک در دولت سیزدهم بااعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی مرمت و ساماندهی شدند.

محسنی با اشاره به عملیات مرمت آثار تاریخی شهرستان بستک در سال جاری افزود: فاز دوم مرمت مسجد جامع بستک، خانه کاظم و گاو چاه بستک در سال جاری از محل اعتبارت ملی و استانی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص موزه‌های این شهرستان گفت: یک موزه دولتی و دو موزه خصوصی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و موزه مردم‌شناسی کوهیچ نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

او در خصوص توسعه گردشگری در شهرستان بستک گفت: ۵ پروژه بخش خصوصی به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان در حال ساخت است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

محسنی ادامه داد: همچنین ۱۵ موافقت اصولی بااعتباری بالغ‌بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد تأسیسات گردشگری برای سرمایه‌گذاران در شهرستان بستک صادرشده که برای ۴۵۰ نفر اشتغال پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: همچنین ایجاد زیرساخت گردشگری در روستای عالی احمدان شامل راه دسترسی به طول ۱۲۰۰ متر  به سد و آبگیر روستا بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال در دولت شهید خدمت انجام‌شده است.

او با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری سلامت در شهرستان بستک گفت: در دولت شهید خدمت زیرساخت‌های اقامتی و خدماتی در مجتمع آب‌درمانی فاریاب سنگویه فراهم و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام‌شده در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: در شهرستان بستک، تعداد ۲۳۰۰ نفر صنعتگر صنایع‌دستی شناسایی‌شده که در رشته‌های گلابتون دوزی، خوس بافی، شک بافی، خوس دوزی، قلاب‌بافی و … فعالیت دارند.

او اظهار کرد: ۱۳ خانه و مرکز آموزش صنایع‌دستی در این شهرستان دایر است که علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، محل تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی و همچنین محلی برای تبادل اطلاعات صنعتگران و خلق ایده‌های نوآورانه و خلاقانه نیز است.
محسنی تأکید کرد: آموزش‌های صنایع‌دستی در شهرستان بستک، به جهت آشنایی و ترویج صنایع‌دستی بسیار فعال است و سالانه حدود ۵۰۰ نفر آموزش در این شهرستان در رشته‌های صنایع‌دستی آموزش می‌بینند

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها