افزونه جلالی را نصب کنید.

رشته‌های هتلداری و گردشگری در دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 27505
  • 15 خرداد 1403 - 19:49
رشته‌های هتلداری و گردشگری در دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: رشته‌های هتلداری و گردشگری در دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و محمود صباحی‌زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان روز شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ در راستای همکاری‌های مشترک برگزار شد.

محمود صباحی‌زاده در این نشست با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان به طرح آباد اشاره کرد و افزود: براساس طرح آباد، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، می‌توانند توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

او در ادامه به آمادگی دانشگاه علمی کاربردی استان به راه‌اندازی رشته‌های تخصصی گردشگری اشاره کرد و خواستار همکاری و هم‌افزایی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای پیشبرد این موضوع شد. 

در ادامه محمد محسنی با اشاره به قابلیتهای بالای استان هرمزگان در زمینه گردشگری و اهمیت توسعه گردشگری، اظهار داشت: نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده در رشته گردشگری یکی از ستون‌های اصلی موفقیت این صنعت است.

او ادامه داد: در همین راستا راه‌اندازی هنرستان در جوار صنایع از برنامه‌های با اهمیتی است که همواره مورد توجه قرار گرفته، و در این مسیر، دو رشته هتلداری و گردشگری سال گذشته در هنرستان‌های بندرعباس راه اندازی شد. 

محسنی افزود: این دو رشته قابلیت ارتقا در سطح آموزشهای پیشرفته و عالی را دارند و این اداره کل هر آنچه در توان دارد برای ارتقاء حوزه آموزش گردشگری تلاش می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر ظرفیت هنرستان‌ها می‌تواند از ظرفیت نیروهای انسانی شاغل در تاسیسات گردشگری،  حوزه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی که در امر تشریفات و خدمات به مهمان‌های داخلی و خارجی ‌و دائما میزبان هیئت‌های خارجی مشغول هستند، در امر آموزش آنها اقدام کند.

در پایان مقرر شد، نشست مشترکی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و روسای جامعه هتلداران و واحدهای پذیرایی بین‌راهی برای بررسی و راه اندازی رشته‌های هتلداری و گردشگری در دانشگاه علمی کاربردی برگزار شود

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها