افزونه جلالی را نصب کنید.

خانه صنایع‌دستی هما در بندرعباس افتتاح شد

  • کد خبر : 27537
  • 20 خرداد 1403 - 18:51
خانه صنایع‌دستی هما در بندرعباس افتتاح شد
هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی و با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین و هنرمندان و صنعتگران، خانه صنایع‌دستی هما واقع در ضلع جنوبی هتل هما بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در آیین افتتاح این خانه صنایع‌دستی با تبریک روز جهانی صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی با خون و پوست، فرهنگ، آداب و سنن مردم استان هرمزگان مثل سایر نقاط کشور پهناور ایران گره‌خورده است. 

او با اشاره به اینکه صنایع‌دستی یک حوزه ناشناخته است، اظهار کرد: هنرمندان صنایع‌دستی با حداقل امکانات آثار ارزشمندی را خلق می‌کنند که قطعاً در پروژه مهندسی کار مهمی انجام می‌دهند. 

محسنی اظهار کرد: صنایع‌دستی تنها حوزه‌ای است که خانواده پایه است و مشارکت خانواده با این صنعت گره‌خورده است که حائز اهمیت است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اقدامات و برنامه‌های حوزه صنایع‌دستی استان گفت: 
سال گذشته ۱۰ هکتار زمین از شهرک صنعتی گمبرون باهدف ایجاد مرکز پردازش صادرات، فروش، برندسازی، بسته بندی و … صنایع‌دستی تحویل گرفته‌شده است. 

او ادامه داد: همان‌طور که می‌دانیم آثار صنایع‌دستی باید وارد بازار جهانی شود، بسته‌بندی مناسب که قابل‌پذیرش جهان باشد و بازار جهانی در غیر این صورت در بین خانواده‌ها می‌چرخد.

محسنی افزود: هر کالای صنایع‌دستی بخواهد از گمرکات استان هرمزگان خارج شود باید گواهینامه فنی از این مرکز صادرات را داشته باشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه در پاییز امسال به همت استانداری، شهرداری و شورای شهر بندرعباس میزبان کشور قطر هستیم، اظهار کرد: به‌واسطه اینکه استان هرمزگان قرابت‌های فرهنگی زیادی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس دارد هنرمندان و صنعتگران استان می‌توانند تولیدات صنایع‌دستی خود را در این نمایشگاه بازاریابی کنند. 

او در خصوص راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در شهر بندرعباس گفت: به‌زودی از سوی مقام عالی دولت در استان، زمینی در شهر بندرعباس برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی به این اداره‌کل تحویل می‌شود. 

محسنی با اشاره به اینکه مراحل کار نهایی شده و انشالله به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: بر همین اساس کار پیگیری ساخت و اجرای پروژه بازارچه دائمی شهر بندرعباس را دنبال خواهیم کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این اداره‌کل در پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی هیچ محدودیتی ندارد. 

او افزود: تعداد زیادی تسهیلات انفرادی پرداخت‌شده اما کفایت امر نمی‌کند، هنرمندان باید به سمت کار گروهی سوق داده شوند که بتوانیم از محل کارگاه‌ها تسهیلات بهتری به هنرمندان و صنعتگران پرداخت کنیم. 

خانه صنایع‌دستی هما توسط موسسه مردم نهاد حامیان صنعت گردشگری پایدار هرمزگان به مدیرعاملی کشور احمدیان با ۱۹ غرفه و ۲۵ هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در ضلع جنوبی (ساحلی) هتل همای بندرعباس راه اندازی شده و همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی  است

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها