افزونه جلالی را نصب کنید.

مرکز صنایع‌دستی بادگیر لافت در بندر تاریخی لافت افتتاح شد

  • کد خبر : 27636
  • 24 خرداد 1403 - 19:13
مرکز صنایع‌دستی بادگیر لافت در بندر تاریخی لافت افتتاح شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: باهدف ایجاد مرکز صنایع‌دستی در بافت تاریخی لافت، یک بنای تاریخی احیا و بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی و با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، معاونین صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی، محمد آتشین ماه شهردار و مدیر پایگاه بافت تاریخی لافت و جمعی از مسئولین مرکز صنایع‌دستی بادگیر لافت افتتاح شد. 

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص این مرکز گفت: بنای مرکز صنایع‌دستی بادگیر لافت در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی هرمزگان بود که با رویکرد احیا و مرمت برای بهره‌برداری در حوزه صنایع‌دستی به بخش خصوصی واگذار و به بهره‌برداری رسیده است. 

او با اشاره به اینکه بافت‌های ارزشمند و تاریخی  هویت ما هستند، اظهار کرد:  راه‌اندازی مرکز صنایع‌دستی در بافت تاریخی لافت با رویکرد حفظ بافت تاریخی و توسعه صنایع‌دستی و گردشگری انجام‌شده است.

محسنی ادامه داد: کارگاه بادگیر لافت درزمینه رودوزی‌های سنتی از ۵ سال گذشته فعالیت خود را آغار کرد که با حمایت این اداره‌کل و پرداخت تسهیلات از محل کمک‌های فنی اعتباری این کارگاه توسعه پیداکرده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: ۶ نفر در مرکز صنایع‌دستی بادگیر لافت مشغول به فعالیت هستند و محلی برای تولید، آموزش و عرضه صنایع‌دستی در شهر تاریخی لافت است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها