افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری نشست خبری قرارگاه شهید آوینی استان هرمزگان

  • کد خبر : 27672
  • 27 خرداد 1403 - 14:22
برگزاری نشست خبری قرارگاه شهید آوینی استان هرمزگان
نشست خبری قرارگاه شهید آوینی استان هرمزگان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، معاونین، اهالی رسانه استان و خبرنگاران چهارشنبه 23 خرداد ماه در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اسمعیل جهانگیری در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از حضور اهالی رسانه استان در این نشست عنوان کرد: در آستانه عید قربان و بندگی هستیم که این اعیاد را تبریک عرض می کنم و انشالله در دهه ولایت ایام خوشی را برای شما آرزومندم..

جهانگیری عنوان کرد: قرارگاه شهید آوینی در سال ۱۴۰۲ در سطح ملی تشکیل شد و دستور العمل آن به استان ها ابلاغ شد و در استان هرمزگان هم قرارگاه آن تشکیل و از سازمان هایی که هم راستا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، حوزه هنری، انجمن های وابسته به وزارت ارشاد اسلامی، صدا و سیما، بسیج دانش آموزی و هنرمندان دعوت بعمل آمد تا با همفکری و هم اندیشی در حوزه فرهنگ و هنر به جمع بندی برسیم.

وی افزود: طرح های متعددی در این خصوص تدوین و ۲۰ طرح به دبیرخانه قرارگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد که به دلیل محدودیت منابع چند طرح مورد موافقت قرار گرفت از جمله طرح آموزشی “رویش” که جمعه همین هفته پوستر آن در مصلای بندرعباس توسط نماینده ولی فقیه رونمایی خواهد شد.

این طرح که بنام لیگ جت ( جهاد تبیین) ویژه دانش آموزان است و ۵۰۰ میلیون تومان به این طرح اختصاص یافته است که در حوزه جهاد تبیین است و هم اکنون در آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

وی افزود: در حوزه قرآن و عترت با همکاری موسسات قرآنی اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان در حوزه حفظ قرآن اختصاص یافته است که علاقه مندان می توانند در این طرح مشارکت کنند.

جهانگیری در ادامه بیان کرد: در طرح قرارگاه شهید آوینی سرانه بودجه به هر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ۷۰ میلیون تومان است که از بودجه طرح قرارگاه شهید آوینی به آن شهرستان اختصاص یافته است.

گفتنی است: اختصاص بودجه طرح های قرارگاه شهید آوینی به شهرستان ها شامل موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی، نسل دیجیتال، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ مطالعه، سواد رسانه‌ای، طرح جوانی جمعیت، فرهنگ امید، نشاط و سرزندگی، سرمایه اجتماعی، هویت ملی و اسلامی، مفاخر و اسطوره‌های دینی و ملی، قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌های استان می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها