افزونه جلالی را نصب کنید.

حفاظت از معماری تاریخی خلیج‌فارس با همکاری راه شهرسازی و میراث‌فرهنگی هرمزگان

  • کد خبر : 27666
  • 27 خرداد 1403 - 14:15
حفاظت از معماری تاریخی خلیج‌فارس با همکاری راه شهرسازی و میراث‌فرهنگی هرمزگان
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: حفاظت و صیانت از معماری تاریخی خلیج‌فارس در محلات و خط ساحل توسط میراث‌فرهنگی و راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی در راستای همکاری دوجانبه برگزار شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست ضمن تشکر از مجموعه راه و شهرسازی استان به‌واسطه همراهی در افزایش سرانه اراضی با کاربری گردشگری، خواستار دقت و سرعت عمل در  واگذاری اراضی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع‌دستی محدوده و حرایم شهرهای گردشگر پذیر شد.

او با اشاره اینکه بافت‌های تاریخی آثار گرانبهایی هستند که فرهنگ، هویت، دانش معماری و شهرسازی گذشته را نشان می‌دهد، افزود: حفاظت و صیانت خاصه معماری تاریخی خلیج‌فارس در شهرک‌های مسکونی و به ویژه لایه اول و جلد اصلی محلات و خط ساحل با رویکرد به نمایش گذاشتن ماهیت معماری در سازه‌ها باید  به صورت جدی توسط این دو اداره کل پیگیری شود.

تامین زمین و‌ مسکن کارکنان، تامین زمین معوض برخی از املاک در حرایم آثار ثبتی، و … از دیگر مواردی بود که در این نشست بحث و تبادل نظر شد

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها