افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری جشن روز مباهله و بزرگداشت روز استکبار ستیزی

  • کد خبر : 27987
  • 12 تیر 1403 - 16:25
برگزاری جشن روز مباهله و بزرگداشت روز استکبار ستیزی
جشن روز مباهله و بزرگداشت روز استکبار ستیزی همراه با اختتامیه مسابقه بزرگ کتابخوانی امیر غدیر و راه امام (ره) برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، جشن مباهله همراه با بزرگداشت روز استکبار ستیزی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه شهر بندرعباس ، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ،فریده عامری ، احمد کناری نژاد و حسن سالاری اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس،  سپیده جوادی سرپرست اداره اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان، رسول جهانداری رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی ، خانم عباسی مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، مسلم عاشوری معاون فرهنگی اجتماعی سازمان و جمعی از مردم محلات شهر بندرعباس در حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در تاریخ اسلام روز مباهله اشاره به روزی دارد که مناظره ای بین پیامبر (ص) و مسیحیان انجام شد. این طور روایت شده است که پیامبر اکرم (ص) با ارسال نامه‌ای اهالی مسیحی نجران را به دین اسلام دعوت کردند اما آنها حاضر به قبول اسلام نشدند به همین خاطر گروهی از مسیحیان نجران به همراه چند تن از اسقف‌هایشان برای تحقیق درباره حضرت محمد (ص) و گفتگو با ایشان به مدینه آمدند مناظره انجام شد اما مسیحیان پاسخ‌های مستدل و منطقی پیامبر را نپذیرفتند و بنابراین حضرت محمد (ص) به فرمان خداوند، آنها را به مباهله دعوت کرد. به این صورت که هر دو طرف فرزندان و عزیزان خود را به همراه بیاورند و روبروی هم قرار بیگرند و هر دو گروه در پیشگاه خدا گریه و زاری کند تا پروردگار دروغگویان را مورد لعنت قرار دهد.

حضرت محمد (ص) در روز موعود یعنی ۲۴ ذی الحجه عبا بر دوش انداخته و امام علی، فاطمه، حسن و حسین را زیر عبا نمود تا راهی مباهله شود. در این هنگام جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر را آورد. مسیحیان که دیدند پیامبر عزیزترین نزدیکان خود را به این منظور انتخاب کرده بر صحت گفتار محمد اطمینان پیدا کردند و از مباهله کنار کشیدند. 

این برنامه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس و با مشارکت حوزه علمیه خواهران، بسیج جامعه‌ زنان استان و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس انجام شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها