افزونه جلالی را نصب کنید.

دسترسی مسافران و گردشگران به اماکن مذهبی تسهیل شود

  • کد خبر : 11328
  • 29 اسفند 1401 - 11:34
دسترسی مسافران و گردشگران به اماکن مذهبی تسهیل شود
استاندار هرمزگان گفت: 5 قطعه زمین برای احداث نماز خانه و مسجد بین راهی در هرمزگان تخصیص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه شورای اقامه نماز استان هرمزگان با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: در حوزه زیرساختی، ۵ قطعه زمین از طریق فراخوان برای احداث نماز خانه و مسجد بین راهی در سطح استان واگذار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه میان مدت تخصیص زمین و احداث نماز خانه و مسجد بین راهی، افزود:با توجه به در پیش بودن سال نو و تقارن آن با ماه رمضان و ضرورت دسترسی راحت تر مسافران و گردشگران به اماکن مذهبی برای انجام فرائض دینی، باید در این زمینه نیز کارهای کوتاه مدت انجام شود و دستگاه‌های دولتی با توجه به شرایط خاص باید کاملا در خدمت نماز و مسافر باشند.

استاندار هرمزگان گفت: نمازخانه‌ها و مساجدی که ایجاد می‌شوند باید دارای طراحی و معماری بومی، زیبا و در عین حال تمیز و مرتب باشند تا مسافران، گردشگران و شهروندانی که از این اماکن استفاده می‌کنند رضایت کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از تأکیدات در حوزه نماز، بحث ترویج فرهنگ اقامه نماز به ویژه در حوزه مدارس است، اگر بر نماز در مساجد تاکید شود و نسبت به برگزاری آن اهتمام وجود داشته باشد بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی حل می‌شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: آموزش و پرورش، روحانیت و معلمان در این بین برای گسترش فرهنگ اقامه نماز نقش کلیدی دارند البته باید در نظر داشت این ترویج نماز دستوری پیش نخواهد رفت و باید با روش اقناعی پیش رفت تا شاهد نتایج بهتری باشیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها