افزونه جلالی را نصب کنید.

روند اجرای تفاهمنامه مشترک دریابانی کشور و شیلات بررسی شد

  • کد خبر : 14330
  • 13 خرداد 1402 - 1:57
روند اجرای تفاهمنامه مشترک دریابانی کشور و شیلات بررسی شد
مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری نشست بررسی روند اجرایی تفاهم نامه مشترک دریابانی و شیلات با محوریت چگونگی استقرار پایگاه های دریابانی در بندر صیادی با حضور جانشین فرمانده مرزبانی استان، و جمعی از مسئولین استانی و کشوری خبر داد‌.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این نشست مدیر کل شیلات هرمزگان حضور دریابانی و دیگر دستگاه های اجرایی در کنار شیلات و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات را موجب اقتدار در برخورد با متخلفین حوزه صید و صیادی غیر مجاز خواند.

مسعود بارانی ارتقای تعاملات و همکاری، استمرار جلسات مشترک، گسترش خدمات رسانی در بنادر صیادی، تاکید بر عدم تخلیه توقیفات سوخت قاچاق در بنادر صیادی، افزایش گشت های مشترک دریایی در راستای مبارزه با صید غیر مجاز، بررسی استقرار پایگاه های دریابانی در بنادر صیادی و … از مهمترین موارد مطرح شده در این نشت خواند‌.

در ادامه جانشین فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبزیان در راستای پایداری صید و صیادی اصولی و حفظ ذخایر آبزیان برای نسل آینده، گفت: با توجه به تعامل های سازنده بین شیلات و مرزبانی استان گشت‌های مشترک دریایی با شیلات برای حفاظت از منابع آبی خلیج فارس و دریای عمان نسبت به گذشته افزایش یافته است و در این راستا گامهای مهمی برداشته شده است.

سردار لشگری بر تعامل سازنده بین یگان های استان تاکید کرد و گفت: بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده بین آنها موجبات رشد و توسعه استان را فراهم خواهد کرد.

همچنین مدیرکل پایش و بهسازی منابع دریایی سازمان شیلات تعامل مشترک همه ارگانها و دستگاه های اجرایی در حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان به عنوان، انفال را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: امید است با وجود این تفاهم نامه بیش از پیش شاهد توسعه همکاری و تعامل در جهت حفظ منابع و ذخایر آبزیان و در نتیجه آن صید و صیادی پایدار باشیم.
میکائیل بابایی با اشاره به فشار بر ذخایر آبزیان ناشی از صید و صیادی غیر مجاز، استفاده از روشهای صید مخرب، صید بی رویه، آلودگی های دریا و …گفت: خوشبختانه گام های خوبی برای بازسازی ذخایر به همت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان با پیگیری مجدانه شیلات استان از جمله آغاز روند احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و استقرار سازهای زیستگاه های مصنوعی در سواحل استان برداشته شده است.

در ادامه همچنین مدیرکل دفترتوسعه و مدیریت بنادر دریانوردی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه خدمات رسانی مطلوب و شایسته به جامعه صیادی از اهم دستورکار و اهداف سازمان شیلات ایران است گفت: بدون شک ارتقای رفاه و خدمات رسانی به جامعه صیادی برای سازمان شیلات اولویت است.

الیاس واحدی با اشاره به لزوم همکاری بیشترمرزبانی با شیلات در جهت رفع برخی از مشکلات بوجود آمده در بنادر صیادی از جمله تخلیه سوخت مکشوفه وهمچنین موضوع استقرار نیروهای مرزبانی در بنادر از آمادگی کامل شیلات برای همکاری و افزایش تعاملات خبر داد.

گفتنی است در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات و پیشنهادات در مسیر رفع موانع و توسعه همکاری ها از طرف حاضرین در جلسه مطرح و بررسی شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=14330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها