افزونه جلالی را نصب کنید.

اجرای دو پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان سیریک/ پرونده کمبود آبِ شهر “رضوان” بندرعباس بسته می شود

  • کد خبر : 3143
  • 11 بهمن 1399 - 11:50
اجرای دو پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان سیریک/ پرونده کمبود آبِ شهر “رضوان” بندرعباس بسته می شود
مدیرعامل آبفا هرمزگان در حاشیه نشست خبری دهه فجر 99، از اجرای چهار پروژه مهم آبرسانی در شهرستان های بندرعباس و سیریک خبر داد.

امین قصمی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی ، کمبود آب در روستاهای سیریک و مطالبه جدی مردم در این باره، دو پروژه آبرسانی روستایی در این شهرستان تعریف شد.

امین قصمی افزود: در حال حاضر پروژه خط انتقال آب از تصفیه خانه جاسک تا “کوه مبارک” سیریک جهت تامین آب ۲۷ روستای سیریک در حال اجراست . همچنین خط انتقال آب روستای تلنگ در میناب و ۱۸ روستای مسیر نیز طی یک ماه آینده کلنگ زنی خواهد شد که پیش بینی می شود این پروژه طی ۹ ماه آینده اجرا و وارد مدار بهره برداری شود.

مدیرعامل آبفا استان در ادامه با اشاره به دغدغه مردم شهرهای بندر خمیر، رضوان و علوی در خصوص کمبود آب شرب، اظهار داشت: خوشبختانه با افتتاح ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعبی فاز نخست آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی غرب بندرعباس، مشکل تامین آب بندرخمیر برطرف شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه تامین آب “رضوان” در اسفند ۹۹

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه تامین آب شهر رضوان از خط انتقال آب شیرین کن میلیون مترمکعبی غرب بندرعباس- سیرجان، در اسفند ماه ۹۹ خبر داد و گفت: رفع مشکل آب شرب شهر رضوان و روستاهای پایین دست آن از دغدغه های اصلی آبفاست و قول می دهیم با اتمام این پروژه، پرونده کمبود آب این شهر برای همیشه بسته شود.  

وی ادامه داد: در حال حاضر این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار است که براساس پیش بینی های انجام شده تا پایان شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد. 

قصمی اظهار داشت: همچنین پروژه تامین آب شهر علوی از خط انتقال آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی غرب بندرعباس- سیرجان نیز در دستور کار داریم که این پروژه هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

به گفته وی، با بهره برداری از این پروژه، شهر علوی و ۲۷ روستای مسیر نظیر؛ قلات بالا و پایین، ایسین، کشار، محمد شمسی و تازیان با جمعیت بیش از چهل هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها