افزونه جلالی را نصب کنید.
ئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان:

حرکت به سمت کشاورزی مدرن تولید را چندبرابر می‌کند

  • کد خبر : 1801
  • 30 شهریور 1399 - 20:02
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: حرکت به سمت کشاورزی مدرن و مکانیزه می‌تواند جامعه کشاورزان را از روش‌های سنتی و منسوخ دورساخته و تولید را چندبرابر افزایش دهد.

به گزارش چلچله بندر پروفسور احسان کامرانی در حاشیه بازدید از گلخانه‌های سرچاهان شهرستان حاجی‌آباد، توسعه فضای گلخانه‌ای و راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی در این حوزه را در راستای نیاز کشاورزان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: کشت محصولات صیفی‌جات در گلخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی پارسیان و رودان، تولید بذر هیبرید در دانشگاه رودان، مزرعه تحقیقاتی پیارم در حاجی‌آباد و توسعه مرکز تحقیقات دریایی میگو در قشم و بندرعباس از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این حوزه‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، استفاده بهینه از زمین و آب را دو مؤلفه مهم در اجرای پروژه‌های کشاورزی خواند و ادامه داد: حرکت به سمت کشاورزی مدرن و مکانیزه می‌تواند جامعه کشاورزان را از روش‌های سنتی و منسوخ دورساخته و تولید را چندبرابر افزایش دهد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، این دانشگاه را یک مرکز علمی و فناوری خواند و تأکید کرد: باید به رشد تکنولوژی شتاب بیشتری دهد و با استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های علمی، مسیر توسعه را در همه حوزه‌ها فراهم کند.

کامرانی، تبادل اطلاعات و الگوبرداری از پروژه‌های اجراشده و موفق را راهی برای برون‌رفت از آزمون و خطا عنوان کرد و افزود: استفاده از تجربیات برای اجرای پروژه‌های اجراشده در حوزه کشاورزی می‌تواند مسیر موفقیت را هموار کند.

وی مجتمع گلخانه‌ای سرچاهان با مدیریت حسین شاه‌نظری را نمونه بارز کارآفرینی و دارای زنجیره کامل کشاورزی، دامپروری، صنعت سردخانه و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و از صادرکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی جنوب ایران به خارج از کشور دانست.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها