افزونه جلالی را نصب کنید.

هیات فوتبال سیاسی نمیخواهیم/ اندیشه های سترگ امینی زاده، رقیب ندارد!!

  • کد خبر : 1811
  • 30 شهریور 1399 - 23:56
هیات فوتبال سیاسی نمیخواهیم/ اندیشه های سترگ امینی زاده، رقیب ندارد!!
مهرماه سال جاری آبستن رخدادی مهم در عرصه فوتبال استان هرمزگان است."فوتبال" این پر طرفدارترین ورزش کره خاکی علیرغم هیجانش ،بعضا با دشواری‌ها و مصائب خاص خود همراه بوده است.

دنیای فوتبال دنیای رقابت است و در این رقابت کسانی موفق خواهند شد که صاحب قدرت چانه زنی،اندیشه وسیع، خودباوری و خلاقیت باشند.
در تورنمنتهای بزرگ نیز همواره کفش‌هایی لایق دویدن بر روی زمین چمن است که دارای تکنیک،تاکتیک و قدرت لازم باشد که اگر هر سه امتیاز را داشته باشیم به راحتی میتوانیم توپ را وارد دروازه حریف کنیم و قهرمان شویم.
با مرور تاریخچه فوتبال هرمزگان میتوان فهمید اگر بزرگانی چون عباس سرخاب، مهدی فرامرزی ، داوود دهقانی، حمید خدمتکاری ، مهدی حیدری، مجتبی روشنگر، احسان دارا، محمد قادری، محمد رضا عباسی، مهرداد آوخ، امیر ابراهیمی، محمد امین درویشی، پرویز کریمی، ایمان سلیمی، محمد انصاری، فرشید اسماعیلی و… صدها فوتبالیست نخبه چه زن و چه مرد از هرمزگان برخاستند مدیون خدمات مربیانی دلسوز و برخی شیفتگان ورزش در استان هستند که همواره تمام زندگی و توان خود را صرف این رشته پرطرفدار کرده اند.
با نگاهی گذرا به تیم مدیریتی کنونی هیات فوتبال به خوبی میتوان فهمید که اداره تشکیلاتی مانند هیات فوتبال،برنامه ریزی و تیم مدیریتی خاص خود را طلب می‌کند که صد البته میدان دارانی چون رنجبریان،دکتر سایبانی،رضایی، بارانی ، قلاب زاده ،نارنجی ، رییسی و…خاک خورده این تشکیلات عریض و طویل هستند.
با این اوصاف واقعا چه کسی می‌تواند وجود نخبه های برنامه ریز، نظیر رنجبریان،قلاب زاده، سایبانی و…که همگان از بزرگان فوتبال استان هستند را نادیده بگیرد؟!
هر چند به نظر می رسد باید در ترکیب مدیریتی تیم کنونی هیات فوتبال استان تغییراتی جزئی صورت پذیرد اما این بدین معنی نیست که اندیشه های سترگ امینی زاده را زیر سوال ببریم چرا که در مدت فقط چند سال شاهد صعود و موفقیت تیمهای فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال هرمزگان بوده ایم.
ناگفته نماند در لابلای هدایت راهبردی یک تیم صد البته ممکن است مشکلات و نواقصی نیز وجود داشته باشد که در این خصوص باید گفت بسیاری از تیمهای فوتبالی بارها شکست را تجربه کرده و مربیان خود را تغییر داده اند و در نهایت این تجربه است که همواره به کمک فوتبال ما آمده است.
انسجام مسابقات در رده های نونهالان، نوجوانان ،جوانان،امید و بزرگسالان، برگزاری نخستین لیگ برتر فوتسال بانوان، دعوت بازیکن هرمزگانی به تیم ملی فوتسال جوانان، قهرمانی در اولین دوره المپیاد کشوری، صعود نوجوانان و جوانان به لیگ برتر، موفقیت باشگاههای استان در لیگ برتر کشور، حضور چهارده بازیکن در لیگهای مختلف کشور من جمله لیگ برتر، حضور هشت تیم از هرمزگان در رده های مختلف فوتبال در کشور و….همه نشانگر قدرت بلا منازع و توانمندی مدیریتی تیم کنونی هیات فوتبال و در راس آن عباس امینی زاده است.
تیم قدر کمیته اجرایی هیات نیز به عنوان یک بازوی قدرتمند در بسیاری از برنامه های هیات فوتبال کنونی چنان خوش درخشیده است که به هیچ‌وجه قابل مقایسه با هیچ‌ یک از دوره های مدیریتی هیات فوتبال استان نمی باشد.
شاید برخی اعتقاد داشته باشند که در زمان ارسطو جهانداری فوتبال هرمزگان دچار تحولی بزرگ شد، اما باید گفت مدیریت جهانداری فقط برای همان مقطع طرح ریزی شده بود و در شرایط کنونی طلب می کند که دیدگاههای سنتی که نسبت به فوتبال وجود دارد کنار گذاشته شده و جای خود را به برنامه ریزیهای مدرن و نوین بدهد چرا که به گفته نوری‌زاده مربی توانمند و فقید باشگاه خواجه عطا ((فوتبال همواره آبستن اندیشه های نوین و مدرن است.))
چند هفته بعد انتخابات ریاست هیات فوتبال استان هرمزگان را پیش رو داریم و در شرایط فعلی به نظر می رسد فوتبال استان نیازمند بازنگری در برخی امور مربوطه من جمله راه اندازی سیستم آنلاین خدمات ارباب رجوع میباشد که باید اذعان کرد تیم کنونی مستقر در هیات فوتبال استان پایه ریز بسیاری از زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری در هیات بوده اند.
از سویی دیگر اما با بررسی اسامی کاندیداهای پست ریاست هیات فوتبال به نظر میرسد برخی نامزدها از هم اکنون بیشتر به دنبال به وجود آوردن میدان جنگ و متشنج کردن فضای فوتبالی هستند تا اینکه بخواهند برای فوتبال استان کاری مفید انجام دهند ، چنانکه برخی افراد مغرض نیز در تلاش بودند فضای شورای شهر بندرعباس را به هم بریزند.
بارها گفته ایم که ورزش محل وزن کشی سیاسی نیست، پس بهتر است دوستداران سیاست لااقل برای یک بار هم که شده دست از سر فوتبال استان بردارند و آن را به حال خود رها کنند.
شنیده ها نیز حاکی از آن است برخی افراد جنجال طلب شکست خورده عرصه سیاست به دنبال به تعویق انداختن زمان انتخابات هیات فوتبال هستند که اگر این امر محقق شود، اعتبار اداره کل ورزش استان و فدراسیون فوتبال زیر سوال خواهد رفت، چرا که تاثیر گذاری افراد سیاسی مغرض در ورزش، بیش از پیش برای ورزش‌دوستان و ورزشکاران استان خطرناک خواهد شد.
در نهایت به برخی دوستان توصیه میکنیم که ورزش جای سیاسی کاری نیست، آن را به حال خود رها کنید!!

اسماعیل حسین پور
کارشناس ارشد تربیت بدنی

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها