افزونه جلالی را نصب کنید.

حمایت قضایی از صنایع با تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید در دادگستری هرمزگان

  • کد خبر : 4047
  • 16 اردیبهشت 1400 - 0:53
حمایت قضایی از صنایع با تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید در دادگستری هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید به منظور حمایت حقوقی و قضایی از صنایع و واحدهای تولیدی در این استان خبر داد.

در کمتر از یک روز پس از دستور آیت اللّه رئیسی برای پایش بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در سطح کشور ، رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید به منظور حمایت حقوقی و قضایی از صنایع و واحدهای تولیدی در این استان خبر داد.

علی صالحی در این خصوص اظهارداشت : به منظور تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری شده است و در تبعیت از دستور ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر پایش بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در سطح کشور ، اجرای طرح پایش واحدهای تولیدی در دادگستری استان هرمزگان به عنوان نخستین استان کشور ، آغاز شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: در این راستا طی ۲۴ ساعت گذشته با اعزام تیم ویژه ای متشکل از دادستان مرکز استان، مدیرکل صمت، مدیرعامل شهرک های صنعتی و نماینده سازمان بازرسی استان هرمزگان بازدید میدانی از واحدهای تولیدی آغاز شده است و اعضای این تیم ویژه ضمن بازدید از کارخانه های بسپار نخل هرمز ، نیکنام صنعت میشا ، بیتا برق جنوب و آریا فوم ، مشکلات آنها را بررسی و دستورات لازم را به منظور رفع موانع ، صادر نمودند.

وی در ادامه تأکید کرد: با اخذ نظرات کارشناسی، طرح جامعی در این خصوص تدوین شده است و طبق مفاد آن؛ از این پس، تمامی برنامه های راهبردی دستگاه قضایی استان هرمزگان متناسب و مطابق با دستور ویژه ریاست محترم قوه قضاییه برای پایش بنگاه های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، تنظیم خواهد شد که در نخستین گام آن ، قرارگاهی تحت عنوان “قرارگاه رصد و پایش تولید” در ستاد اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان تشکیل شد.

علی صالحی در ادامه افزود: در پی تشکیل “قرارگاه رصد و پایش تولید” در دادگستری هرمزگان، یک قاضی به صورت تمام وقت در این قرارگاه مستقر شده است و به رسیدگی فوری به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی واحدهای صنعتی و تولیدی می پردازد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین اظهارداشت: توسط “قرارگاه رصد و پایش تولید” در دادگستری هرمزگان ، فرم هایی برای بررسی وضعیت صنایع و واحد های تولیدی تنظیم شده و با اخطاریه دادستانی کلیه واحدهای تولیدی برای رسیدگی به مشکلاتشان فراخوانده شده‌اند.

علی صالحی یادآور شد: خوشبختانه با حمایت های حقوقی و قضایی و در نتیجه احیای صنایع تاکنون در استان هرمزگان هیچ واحد تولیدی بزرگی تعطیل نشده است، ولی تعدادی از واحدهای تولیدی کوچک پس از تولید، مشکلاتی دارند و همچنین برخی از واحدها نیز به مرحله بهره برداری نرسیده‌اند که رفع موانع و مشکلات آنها با قید فوریت در دستور کار “قرارگاه رصد و پایش تولید” دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی همچنین بیان داشت: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی که در خصوص مسائل قراردادی با بانک ها به مانع برخورده اند نیز توسط ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی استان هرمزگان جلسات متعددی با مدیران بانک ها برگزار شده است و این موضوع از سوی “قرارگاه رصد و پایش تولید” پیگیری می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها