افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد:

لزوم صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریاها در سفرها از سوی مسافران

  • کد خبر : 6448
  • 02 فروردین 1401 - 15:38
لزوم صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریاها در سفرها از سوی مسافران
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جابجایی ۵۵۰ هزار نفر مسافر در پنج روز آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ از طریق پایانه های مسافری دریایی استان هرمزگان خبر داد که این امر نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا ۱۸۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر “علی اکبر صفایی” در سومین روز از سفر به هرمزگان در جمع خبرنگاران، میزان مراجعه و استقبال مسافران به پایانه ها و اسکله های گردشگری استان هرمزگان را بی سابقه دانست و اظهار داشت: طی این مدت، از حیث جابجایی مسافر همراه با خودرو شخصی، این تعداد به وسیله ۹۰ هزار خودرو از سرزمین اصلی به جزایر و بالعکس جابجا شده اند که رشد ۵۶ درصدی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد : افزون بر این ، ۱۳ هزار نفر از طریق شناور مسافری جابه‌جا شده‌اند که آمارها در این بخش نیز ۲۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا افزیش نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به گردشگران و مسافران دریایی گفت: مسافران و گردشگران دریایی برای داشتن یک سفر ایمن و خاطره انگیز ضمن توجه به نکات ایمنی از سوی فرماندهان شناورها در بنادر، در حفظ و صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریا و همچنین جزایر و پاکیزگی شهرهای بندری اهتمام داشته باشند . یادآور می شود، طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد .

در این مدت، ۸۵۳ شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفر وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

بمنظور ارتقا ایمنی سفرها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها