افزونه جلالی را نصب کنید.
در ستاد توسعه پرورش ماهی در قفس شیلات هرمزگان مطرح شد:

پرورش ماهی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه اشتغال زایی هرمزگان

  • کد خبر : 6595
  • 24 فروردین 1401 - 12:59
پرورش ماهی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه  اشتغال زایی هرمزگان
ستاد توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس شیلات هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، رئیس اداره پرورش ماهیان دریایی در قفس شیلات هرمزگان،نماینده اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان،نماینده دامپزشکی و بانک کشاورزی و جمعی از بهره برداران به صورت حضوری و بر خط تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان در این ستاد گفت: با توجه به پیگیری موضوعات پرورش ماهی در قفس در شورای عالی راهبردی شیلات ایران ، در استان نیز ستاد توسعه پرورش ماهی در قفس شیلات هرمزگان به صورت مستمر و هفتگی در راستای رفع موانع توسعه و جهش تولید با حضور دستگاه های مرتبط و بهره برداران برگزار خواهد شد.

عبدالرسول دریایی با اشاره به برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی گفت: می بایست همه بهره برداران، دستگاه های ذی ربط تلاش و حمایت خود را در جهت تحقق این اهداف به کار گیرند.

وی افزود: سرمایه گذاران حوزه پرورش ماهی درقفس سریعاً اقدام به راه اندازی مزراع کنند چرا که در صورت عدم راه اندازی در زمان مقرر برابر با قانون مجوزهای صادره ابطال و افراد واجد شرایط جایگزین می شوند.

دریایی از بانک کشاورزی خواست در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید کنندگان نسبت به تسهیل دریافت تسهیلات توسط متقاضیان مساعدت نمایند.

عبدالرسول دریایی در این ستاد از اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان خواست تا با تشکیل کمیته تخصصی پرورش ماهیان دریایی در قفس به رشد و توسعه این صنعت و همچنین مرتفع سازی موانع و مشکلات آن در راستای توسعه بیش از پیش کمک کند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه استاندارد های پرورش ماهی در قفس هم اکنون توسط سازمان شیلات ایران در حال پیگیری است عنوان کرد: با توجه به پیگیری های شورای عالی راهبردی شیلات مقرر شده است صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به بیمه کردان ماهیان از مبدا تا زمان برداشت اقدام نمایند.

وی افزود: پرورش دهندگان ماهی در قفس باید همچنین نسبت به بیمه کردن محصولات خود و سازه های قفس قبل از هرگونه بهره برداری اقدام نمایند.

دریایی با بیان اینکه پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و … است، تصریح کرد: بدون شک با بها دان به این ظرفیت و رفع موانع توسعه ایی آن می توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها