افزونه جلالی را نصب کنید.

خرید بیش از ۴ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی هرمزگان

  • کد خبر : 6644
  • 31 فروردین 1401 - 8:41
خرید بیش از ۴ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی هرمزگان
مدیرتعاون روستایی استان هرمزگان، گفت: از ابتدای خرید تاکنون بیش از 4 هزار و 100 تُن گندم به وسیله شبکه تعاون روستایی استان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور به خبرنگار ما گفت گفت: ۱۰ مرکز جهت خرید تضمینی از گندم کاران استان هرمزگان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از نیمه دوم فروردین ماه از شهرستان حاجی آباد آغاز شده است، افزود: براساس مصوبه دولت هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۱۵۰۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می شود.

مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰۰ تن از گندم‌های خریداری شده به کارخانجات آرد و سیلوهای گندم در استان حمل شده است.

وی اظهار داشت: اتحادیه تعاونی روستایی خلیج فارس استان به مباشرت از اداره کل غله و بازرگانی به خرید تضمینی گندم اقدام کرده‌اند.

اسدپور همچنین از آغاز خرید دانه های روغنی کلزا در استان هرمزگان خبر داد و گفت: همزمان با خرید گندم تاکنون ۴۹۰ تن دانه روغنی کلزا به وسیله شبکه تعاونی روستایی استان از کشاورزان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به وسیله دولت ۲۳۷۴۰۰ ریال اعلام شده است که البته هنوز ابلاغ نشده است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

برداشت کلزا از نیمه فروردین در استان هرمزگان آغاز و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد و دولت در راستای حمایت از کشاورزان، خرید این محصول را به صورت تضمینی انجام می دهد.

دانه کلزا حاوی ۴۵ -۴۰ درصد روغن، ۱۷ تا ۲۶ درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی ۵۰ درصد پروتئین است. هم چنین این گیاه می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها