افزونه جلالی را نصب کنید.

اجرای کامل ۱۹ طرح سفر ریاست جمهوری به هرمزگان

  • کد خبر : 7095
  • 27 مرداد 1401 - 21:47
اجرای کامل ۱۹ طرح سفر ریاست جمهوری به هرمزگان
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از مجموع ۱۶۳ طرح در سفر ریاست جمهوری به هرمزگان ۱۹ طرح بصورت کامل انجام شده است و ۹۰ طرح در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، سید صولت مرتضوی در جلسه شورای اداری هرمزگان افزود: ۴۶ طرح دیگر در دست پیگیری و ۸ طرح نیز عملیاتی و اجرایی نشده است که در هیئت دولت در صدد رفع مشکلات این طرح‌ها هستیم.
وی با اشاره به اعتبار ۲۲ هزار میلیاردی این طرح‌ها گفت: تاکنون ۳ هزار و ۱۸ میلیارد تومان بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور به هرمزگان تخصیص داده شده است.
مرتضوی افزود: همچنین ۵ هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی به بانک‌های عامل هرمزگان معرفی شده است.
وی گفت: با اجرای این طرح‌ها هرمزگان در بخش های، درمان، زیرساخت‌های راه، منابع آب، فاضلاب، تصفیه خانه‌ها و کشاورزی در جایگاه بالایی در کشور قرار می‌گیرد.
معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: با راه اندازی و بهره برداری دو پالایشگاه جدید در هرمزگان این استان به شکوفایی اقتصادی بالایی دست پیدا می‌کند.
مرتضوی گفت: استان هرمزگان سراسر فرصت و مزیت است که باید در راستای شکوفایی آن‌ها تلاش کرد.
وی افزود: سند توسعه هرمزگان مبتنی بر عقلانیت، تخصص گرایی و توسعه بنا شده است.
معاون اجرای رئیس جمهور گفت: با راه اندازی و تجهیز بیمارستان‌های ۵۳۱ تختخوابی و بیمارستان ارتش در هرمزگان سرانه تخت در این استان در نقطه مطلوبی قرار می‌گیرد و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به این طرح‌های درمانی تزریق می‌شود.
استاندار هرمزگان نیز گفت: در حوزه پیشرفت در هفت زمینه آب، کشاورزی، گردشگری، ترانزیت، تجاری، صنعت و معدن و شیلات برنامه‌های خوبی در دست انجام است که به رونق استان کمک بزرگی می‌کند.
مهدی دوستی افزود: در حوزه مردم هم شش برنامه در زمینه‌های سلامت، اشتغال خرد، مردمی سازی ورزش، محلات محروم، آموزش و خرده اقدامات محلی در حال انجام است.
وی گفت: بانک تخصصی مسائل استان با نظر متخصصان و ۱۳ فرماندار راه اندازی شده است که کمک بزرگی به حل مشکلات هرمزگان می‌کند.
دوستی افزود: سند سرمایه گذاری هرمزگان با شاخص‌های سرمایه گذاری با ۱۳ طرح استراتژیک و ۱۴ طرح اولویت دار تدوین شده است.
استاندار هرمزگان گفت: در این سند کیفیت سرمایه گذاری برای ۴۰ طرح اصلی استان و شاخص‌های اقتصادی مشخص شده است.
وی افزود: هرمزگان در زمینه صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری معادن در کشور به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.
دوستی گفت: با تاسیس سه بازارچه مرزی بنادر و گمرکات
تیاب، شیو و بندرکنگ در شهرستان‌های میناب، پارسیان و بندرلنگه موافقت شده است.
استاندار هرمزگان افزود: در هرمزگان ۲۱ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با ظرفیت ۱۱۰ هزار تن ماده خام راه اندازی شده است.
دوستی گفت: هرمزگان با تولید ۳۱۵ هزار تن محصولات آبزی رتبه اول کشور در زمینه شیلات دارد که ۴۴ درصد صید کشور را در بر می‌گیرد.
وی افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری هزار میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به سایت‌های پرورش میگو اختصاص داده شده است.
استاندار هرمزگان گفت: اگر مجوز صید به خود استان واگذار شود با ساماندهی صیادان بدون مجوز می‌توان برای ۳۶ هزار نفر شغل پایدار ایجاد کرد.
دوستی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۱۸ هزار واحد در استان آغاز شده است.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری گفت: باتوجه به ظرفیت‌های عظیم هرمزگان فقر و بیکاری زیبنده این استان نیست و باید ظرفیت‌ها را در مسیر توسعه استان به کار گرفت.
حسین رئیسی افزود: مساله ته لنجی و مجوز صیادی به صیادان بومی باید تعیین تکلیف شود.
همچنین نماینده شهرستان‌های مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت استان در زمینه‌های بهداشت و درمان، تنش آبی و زیرساخت راه‌های استان است.
احمد مرادی افزود: سرانه تخت درمانی در هرمزگان ۵۰ درصد نسبت به کشور پایین‌تر است که با راه اندازی بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی و بیمارستان ارتش تا حدودی این مشکل برطرف می‌شود.
نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عملیاتی کردن وعده‌های دولت در هرمزگان سرمایه اجتماعی دولت را در استان تقویت می‌کند.
احمد جباری افزود: بشاگرد، کوهشاه احمدی و جزیره هرمز از محروم‌ترین مناطق هرمزگان هستند که باید تصمیم ویژه‌ای در این زمینه محرومیت زایی گرفته شود.
سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری امروزدر سفر یکروزه وارد بندرعباس شد و از برخی پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر ریاست جمهوری به هرمزگان، بیمارستان۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس و بندر شهید رجایی بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها