افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

حضور قضات در زندان‌ها باید هدفمند و مؤثر باشد

  • کد خبر : 7111
  • 28 مرداد 1401 - 15:16
حضور قضات در زندان‌ها باید هدفمند و مؤثر باشد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه جمعی از قضات به صورت سرزده از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه جمعی از قضات به صورت سرزده از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کرد.

در راستای سیاست‌های کلان قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف زندان بندرعباس از جمله بند زندانیان بلاتکلیف و سالن ملاقات الکترونیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مددجویان قرار گرفت و به طور مستقیم و بدون واسطه درخواست های زندانیان را شنید و دستورات لازم را به‌منظور حل مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها صادر کرد.

مجتبی قهرمانی در بازدید از زندان بندرعباس گفت: قضات باید ضمن حضور دوره ای در زندان‌های استان از وضعیت زندانیان بازدیدی هدفمند و مؤثر داشته باشند.

وی از دیگر مزایای انجام بازدیدهای دوره‌ای از زندان‌ها را حصول اطمینان از صحت تصمیمات و اقدامات قضایی قضات در خصوص افرادی دانست که به زندان اعزام می‌شوند.

قهرمانی در ادامه افزود: در جریان این بازدید، درخواست‌های حقوقی و قضایی محکومان و افراد تحت قرار بررسی می‌شود تا در صورت اینکه شرایط برخورداری از مرخصی یا هر یک از تأسیسات قضایی و تخفیفات قانونی را دارند، نسبت به بهره مندی از آنها با رعایت موازین قانونی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را به عنوان یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه مورد تأکید قرار داد و از قضات و مسئولان قضایی استان خواست با انجام بازدید‌های مستمر از زندان در جریان امور و مشکلات قرار گرفته و در اجرای دستورالعمل‌های صادره اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها