افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد:

جلوگیری از تصرف اراضی ملی بخش احمدی شهرستان حاجی آباد

  • کد خبر : 7157
  • 30 مرداد 1401 - 10:42
جلوگیری از تصرف اراضی ملی بخش احمدی شهرستان حاجی آباد
رئیس اداره ‌‌منابع طبیعی و آبخیزداری حاجی آباد از جلوگیری از تصرف اراضی ملی در محدوده بنده چاهو کوهشاه شمالی توسط قرقبان منطقه خبرداد .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان جمشید سالاری گفت: متصرف اقدام به خاکبرداری غیر مجاز معادن از اراضی ملی نموده بود.

سالاری ادامه داد: حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی ماست که در این راستا تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت مستمر عرصه‌های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

جنگلدار حاجی آباد از بهره برداران و دوستداران طبیعت در خواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخریب، دخل و تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان حفاظت جنگل و مرتع اطلاع دهند.

پاکسازی جزیره هرمز با مشارکت علاقه مندان به طبیعت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس از پاکسازی سایت های گردشگری جزیره هرمز با مشارکت فعالان گردشگری و علاقه مندان به طبیعت وجوامع محلی خبر داد.

روح الله وفاکیش افزود: با توجه به اهمیتی که جزیره هرمز و خاک سرخ هرمز از لحاظ میراث فرهنگی، ارزش‌های اقتصادی و زیست محیطی دارد، می‌تواند بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری کشور باشد؛ از این رو در صدد حفاظت از آن هستیم.

وی افزود: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره از هرگونه فعالیت و بهره برداری غیر مجاز در جزیره هرمز جلوگیری می کنیم.

آغاز طرح احیاء، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در مراتع شهرستان میناب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از اجرای طرح احیاء، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در مراتع این شهرستان خبر داد.

خسرو بهرامی نژاد گفت: تمرکز برنامه های احیایی بر روی گونه مرتعی آویشن است، این گیاه با ارزش دارویی که در کوههای شهرستان میناب برداشت می شود، بیشترین تراکم را در روستای بخش سندرک میناب ازجمله منطقه چهارده روستا دارد.

وی افزود: این طرح در رویشگاههای آویشن مراتع دهستان درپهن در بخش سندرک علی الخصوص منطقه چهارده روستا و سیت توسط مجریان و بهره برداران محلی درحال انجام می باشد.

بهرامی نژاد با بیان این مطلب که کنار و بنه از دیگر گونه های مورد احیا در طرح مذکور می باشند، افزود: این طرح شامل بذر پاشی و بذرکاری، احداث هلالی آبگیر جهت جمع آوری نزولات آسمانی و عملیات خاکدهی است که امیدواریم با توجه به بارندگی های اخیر و پیش رو در مناطق کوهستانی بستر توسعه رویش گیاهان دارویی و مرتعی را فراهم کند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که فصل بهره برداری ازگیاه آویشن در هرمزگان از اول فروردین تا نیمه خرداد بوده افزود: درمان سرفه، درمان سینوزیت، سلامت قلب، درمان مشکل گوارشی، رفع خستگی ، افزایش قوای بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین التهابات پوستی از خواص این گیاه است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها