افزونه جلالی را نصب کنید.

هرمزگان جزء سه استان برتر کشور در حوزه مهندسی فرهنگی کشور

  • کد خبر : 7174
  • 30 مرداد 1401 - 11:53
هرمزگان جزء سه استان برتر کشور در حوزه مهندسی فرهنگی کشور
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: هرمزگان از نظر پیشرفت در برش استانی سند مهندسی فرهنگی جزء سه استان برتر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تدوین سند مهندسی فرهنگی متناسب با اولویت‌های فرهنگی استان‌ها افزود: ۱۰ استان به عنوان نمونه برای تدوین سند مهندسی فرهنگی در کشور انتخاب شده اند که هرمزگان نیز یکی از این استان‌ها است.

وی گفت: پس از آسیب‌شناسی‌های متنوع یکی از ایرادات اصلی سند مهندسی فرهنگی، کلی بودن آن و لحاظ نشدن اولویت‌های فرهنگی استان‌ها، شناسایی شد.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان افزود: پنج اولویت فرهنگی برای هرمزگان در نظر گرفته شد و در هر کدام نیز با همکاری نهاد‌های مختلف فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی، ۲۵ اقدام تدوین شد.

حجت السلام والمسلمین عبادی زاده، با اشاره به رونمایی برش استانی سند مهندسی فرهنگی، گفت: سند در روز‌های آینده به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و دستگاه‌ها باید هر کدام از ۲۵ اقدامی که در اولویت‌ها تعریف شده است به برنامه تبدیل شود.

وی، دستگاه‌های فرهنگی را مجری اصلی این سند فرهنگی دانست و گفت: سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند از دیگر محور‌های اجرای برش استانی سند مهندسی فرهنگی هستند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

استاندار هرمزگان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: باید به دنبال انضباط بخشی به فعالیت‌ها در همه حوزه‌ها از جمله در زمینه مسائل فرهنگی باشیم.

مهدی دوستی با اشاره به ۵ راهبرد مهم تدوین شده در سند فرهنگی استان افزود: محور‌های مشخص شده در قالب برنامه‌های مختلف تدوین شده که نیاز است برای این برنامه‌ها متولی مشخص شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم در حوزه فرهنگی گفت: باید در حوزه فرهنگ و جریان سازی فرهنگی برای مردم نقش ویژه‌ای در نظر گرفت تا شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

استاندار هرمزگان گفت: باید در نام‌گذاری خیابان و بلوار‌ها توجه ویژه‌ای به مشاهیر استان که در بین ما نیستند و یا در قید حیات هستند استفاده شود.

دوستی افزود: در هفته دولت به فرمانداران تاکید شده در افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌ها به ویژه در حوزه آموزش و ورزش از پیشکسوتان و مفاخر این عرصه‌ها با رویکرد تکریم و ارج نهادن به آنان استفاده شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها