افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

از چهارده جزیره هرمزگان برای سیزده جزیره سند کاداستری صادر شده است

  • کد خبر : 7302
  • 03 شهریور 1401 - 22:43
از چهارده جزیره هرمزگان برای سیزده جزیره سند کاداستری صادر شده است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند کاداستری برای سیزده جزیره استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر حسن بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار ضمن ابلاغ سلام ریاست قوه قضاییه به نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: خوشبختانه با حضور مدیران جهادی مثل رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مسیر تحول در دستگاه قضایی با سرعت طی می شود و خوشبختانه در سایه حمایت های نماینده ولی فقیه در استان اقدامات انجام شده به موفقیت های قابل توجهی منجر شده است.

وی همچنین از صدور سند کاداستری برای سیزده جزیره استان هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: با اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان هرمزگان امیدواریم تا پایان امسال جشن تکمیل حدنگاری اراضی کشاورزی در استان هرمزگان را برگزار کنیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: خوشبختانه برای صد در صد از اراضی ملی استان هرمزگان سند کاداستری صادر شده است.

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مسئولان قضایی کشور مبنی بر لزوم به نتیجه رساندن قانون کاداستر برای جلوگیری از تضییع حقوق عامه و پیشگیری از زمین‌خواری‌ها و کوه خواری‌ها و دیگری اراضی ملی، اقدامات ویژه ای در دستگاه قضایی استان هرمزگان انجام شده است.

وی تصریح کرد: با انجام این اقدامات ویژه در استان هرمزگان و با مراجعه مسئولان ثبتی برای دریافت درخواست مردم برای تثبیت اراضی کشاورزی شان، این درخواست ها که در پانزده ماه گذشته حدود ۵۰۰ عدد بوده است به یکباره طی پانزده روز به بیش از ۱۸ هزار عدد افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این دیدار، ضمن تجلیل از موفقیت های دادگستری استان هرمزگان در عرصه خدمت رسانی به مردم‌، بازدیدهای منظم و حضور به موقع رئیس کل دادگستری استان در صحنه های مختلف و ایجاد یک فضای مناسب در سطح استان را امید بخش دانست و خاطرنشان ساخت: اقدام ابتکاری دستگاه قضایی استان و حضور میدانی قضات برجسته از جمله کارهای فاخر دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده تصریح کرد: ما در برخی محلات قدیمی و حاشیه ای شهر بندرعباس با مشکلات دیرینه ای در مسئله صدور اسناد مالکیت ساکنین مواجه بوده ایم که خوشبختانه بخش قابل توجهی از این مشکلات با ورود دستگاه قضایی ساماندهی شده است.

لزوم ایجاد توازن در جذب سردفتران اسناد رسمی و ایجاد رشته های دانشگاهی با توجه به نیاز کشور از جمله موارد مورد تأکید از سوی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این دیدار بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها