افزونه جلالی را نصب کنید.

بهره برداری از مرکز تکثیر میگوی شرکت مروارید شکیل قشم در شهرستان قشم

  • کد خبر : 7314
  • 04 شهریور 1401 - 1:55
بهره برداری از مرکز تکثیر میگوی شرکت مروارید شکیل قشم در شهرستان قشم
در دومین روز از هفته دولت سال ۱۴۰۱ با حضور استاندار هرمزگان، معاونین استاندار، نماینده مردم هرمزگان در مجلس، مدیرکل شیلات هرمزگان، ائمه جمعه شهرستان قشم وجمعی از مردم و مسئولین مرکز تکثیر میگوی شرکت مروارید شکیل قشم در شهرستان قشم با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه این مرکز تکثیر با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومانی و تلاش جامعه صیادی در شهرستان قشم به بهره برداری رسیده است گفت:این مرکز برای بیش از ۳۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می کند.

مهدی دوستی خاطر نشان شد: مرکز تکثیر میگوی شرکت مروارید شکیل قشم بالغ بر ۲۰۰ میلیون قطعه لارو به ظرفیت تولید لارو میگو استان هرمزگان می افزاید که این پروژه نقش مهمی در توسعه فعالیت های پرورش میگو در منطقه خواهد داشت.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هکتار و با برخورداری از پنج هزار متر مربع سوله به بهره برداری رسیده است.

عبدالرسول دریایی تعداد ومساحت حوضچه های آبگیری این مرکز تکثیر را مجموعأ ۱۰ حوضچه به مساحت کل هزار متر مربع با حجم کل آب دو هزار و ۷۰۰ مترمکعب خواند و گفت: مرکز تکثیر میگوی شرکت مروارید شکیل از سه استخر قرنطینه، ۱۶ استخر بروداستوک ، ۱۲استخر تخم ریزی وهچینگ ، ۱۲۰ تانک تولید لارو، سالن غذای زنده با ۱۲تانک تولید انبوه و شش سالن تولید برخوردار است.

گفتنی است در هفته دولت امسال ۹ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۸۷ نفر افتتاح و همچنین عملیلات اجرایی پنج پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۸۹۶ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی ۴۵۲ نفر در استان هرمزگان آغاز می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها