افزونه جلالی را نصب کنید.

تأکید معاون قضایی دادستان کل کشور بر لزوم جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالاهای اساسی

  • کد خبر : 7326
  • 04 شهریور 1401 - 2:12
تأکید معاون قضایی دادستان کل کشور بر لزوم جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالاهای اساسی
معاون قضایی دادستان کل کشور در جریان بازدید از بندرشهیدرجایی بندرعباس بر لزوم جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالاهای اساسی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان بندرعباس از بندرشهید رجایی بازدید کرد.

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در بازدید از بندرشهید رجایی بندرعباس در جریان روند تخلیه و بارگیری کالاها و نحوه انجام عملیات بندری و گمرکی قرار گرفت.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در ادامه ضمن بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این بندر، بر لزوم جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالای اساسی تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از قاچاق از مبادی رسمی اظهار داشت: پیاده‌سازی راهکار‌های عملیاتی در امر خطیر مقابله با قاچاق کالا از مهمترین اولویت های قوه قضاییه در جهت صیانت از حقوق عامه می باشد.

عمرانی همچنین با اشاره به اقدامات مهمی که به منظور ترخیص کالا‌های اساسی و انبارگردانی در گمرک و بندر شهید رجایی بندرعباس صورت گرفته است از اهتمام مسئولان قضایی استان هرمزگان در این خصوص قدردانی نمود.

مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بنادر استان و همچنین بندر شهید رجایی و اقدامات صورت گرفته در راستای شتاب بخشی به ترخیص کالا‌های اساسی و جلوگیری از قاچاق کالا در این بندر را به معاون قضایی دادستان کل کشور ارائه نمودند.

گفتنی است؛ بر اساس آمار، بندر شهید رجایی بندرعباس، بزرگترین مجتمع بندری ایران است که به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد و همچنین سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا در بندر این مجموعه تخلیه و بارگیری می‌شود که این رقم معادل تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالا‌های کانتینری کشور است.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها