افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

تقویت جامعه بانوان برای کسب مدارج بالای صنعت دریانوردی

  • کد خبر : 7521
  • 10 شهریور 1401 - 18:04
تقویت جامعه بانوان برای کسب مدارج بالای صنعت دریانوردی
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی این سازمان جهت پرداخت تسهیلات به موسسات دریانوردی از محل وجوه اداره شده با هدف تقویت زیرساخت‌های آموزشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، “مجید علی‌نازی” در حاشیه بازدید از مرکز غیرانتفاعی آموزش دریانوردان در دانشگاه آزاد قشم درجمع خبرنگاران اظهارداشت: توسعه مشاغل دریایی یکی از رویکردها و مولفه های مهم در سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی ضمن ابراز رضایت از ایجاد بسترسازی فعالیت های زیربنایی در حوزه آموزش دریانوردان به ویژه برای بانوان تا سطح افسر دومی نامحدود در این جزیره بیان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره در کارگروه ها مطرح می شود، تقویت حضور جوانان در مشاغل دریایی فارغ از هرگونه تفکیک جنسیتی است.

وی افزود: عزم مسوولان ارگان های دریایی کشور معطوف به این موضوع است تا سطح آموزش های دریایی را ارتقا داده و ضمن تبدیل استان‌های دریایی همچون هرمزگان در مباحث آموزشی، شرایط لازم برای حضور بانوان علاقه مند در این حوزه را تا کسب مدارج بالای صنعت دریانوردی تقویت نماید.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش به آمادگی سازمان بنادر برای دراختیار قراردادن تسهیلات جهت تقویت و توسعه مراکز آموزشی دریانوردان اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر ودریانوردی به منظور توسعه فعالیتهای آموزش دریانوردی و کمک به زیرساختهای مورد نیاز موسسات آموزش آمادگی خود را به منظور پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده به مراکز متقاضی اعلام می دارد.

«عباس نژاد» مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در خصوص فعالیت های آموزشی در دولت سیزدهم گفت: امروز هرمزگان به عنوان استان استراتژیک در حوزه اقتصاد دریامحور در برخی بخش‌ها از رشد بسیار فزاینده ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی باید با توسعه و تربیت نیروی انسانی همگونی و همخوانی داشته‌ باشد، نقش آموزش تخصصی را در تربیت نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت دانست.

وی لازمه توسعه‌ آموزش و تربیت نیروی انسانی در بخش‌های مختلف دریایی را افزایش و ایجاد مراکز آموزشی دریایی مدرن دانست و ادامه‌ داد: با افزایش این فضاهای‌ آکادمیک بهتر می توان کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی را جبران‌ کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: متناسب با ایجاد زیرساخت‌های دریایی و بندری باید نیروی متخصص نیز در استان تربیت شود.

وی از جوانان هرمزگانی خواست در دوره‌های آموزشی مراکز آکادمیک دریایی که در استان ایجاد شده حضور پررنگ تری داشته باشند‌.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها