افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

پرهیز از تمرکززدایی و حضور میدانی در بنادر اثرات مطلوب‌تری دارد

  • کد خبر : 7518
  • 10 شهریور 1401 - 17:59
پرهیز از تمرکززدایی و حضور میدانی در بنادر اثرات مطلوب‌تری دارد
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست شورای معاونت دریایی سازمان بنادر ضمن تاکید بر حمایت این سازمان‌ از طرح‌های بومی و داخلی در حوزه دریایی، از پذیرش طرح یک شرکت دانش بنیان برای آب توازن کشتی ها خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، “مجید علی‌نازی” در نشست شورای معاونت دریایی سازمان بنادرکه با محوریت بررسی مسائل و مباحث دریایی استان هرمزگان به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی در موضوع حمایت از دانش‌بنیان‌ها یکی از سازمان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نقش حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی درجهت تولید و ساخت تجهیزات و سامانه های دریایی توسط متخصصان بومی در صنایع داخلی ادامه داد: در بسیاری از موضوعات علمی که در گذشته به کشورهای دیگر وابسته بودیم، سازمان بنادر و دریانوردی توانسته با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت مادی و معنوی، تجهیزات و سامانه های حوزه دریایی را بومی سازی کند.

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه به بومی‌سازی اجرای طرح ملی کنترل ترافیک دریایی( vts) ) اشاره کرد و افزود: این طرح‌ در ماه‌های آینده به صورت عملیاتی در تمامی بنادر اشاعه خواهد یافت.

علی‌نازی به خبرخوش پذیرش طرح آب توازن یک شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این طرح تاییدیه‌های بین‌المللی خود را دریافت نموده و پس از تاییدیه نهایی می‌توانیم از آن برای استفاده در کشتی ها و شرکت‌های کشتیرانی کشور در فاز نخست و درگام بعدی با نگاهی بین‌المللی به صادرات آن فکر کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت دریایی را تکمیل‌کننده زنجیره ارزش و تبدیل دانش به ثروت دانست.

وی به پرهیز از تمرکز زدایی و برگزاری نشست‌های شورای معاونت دریایی سازمان بنادر در استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: نشست امروز در بندر شهید رجایی به درخواست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده و بر این باوریم که با حضور میدانی در محل بهتر می‌توان در خود استان تصمیم‌گیری کرد و زودتر به نتیجه مطلوب رسید.

علی‌نازی اضافه کرد: سیاست جدید سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه امور دریایی بر این است؛ برخی از نشست‌ها و کمیته‌ها از جمله کمیته‌های بررسی حوادث و سوانح مربوط به هر استان وهمچنین مباحث مربوط به ایمنی‌ آبراهه‌ها و دیگر مسائل حوزه دریایی استان‌ها را در خود بنادر مورد پایش قرارداد .

گفتنی است، بازدید از مرکز آموزشی دریایی و اسکله نفتی حرا قشم، دیدار با مالکان شناورها در جزیره قشم و بازدید از بندر مسافری حقانی بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها