افزونه جلالی را نصب کنید.

تحویل آبشخور به دامداران مراتع شهرستان میناب

  • کد خبر : 7618
  • 15 شهریور 1401 - 9:49
تحویل آبشخور به دامداران مراتع شهرستان میناب
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از تحویل تعدادی آبشخور متحرک به دامداران مراتع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ؛ خسرو بهرامی نژاد گفت: در راستای اصلاح و احیای مراتع و به منظور کاهش فشار دام در یک قسمت و بهداشتی نمودن آب شرم دام در سال جاری تعداد۵ دستگاه آبشخور متحرک تحویل دامداران مراتع این شهرستان گردید.

وی ضمن بیان اینکه، این شهرستان در سال های اخیر با مشکل خشکسالی نسبی و کم آبی در سطح مراتع مواجه بوده است، افزود: با توجه به اهمیت اقتصادی مراتع و نقش اساسی در معیشت دامداران و تاثیر تغییرات اقلیمی بر روی میزان تولید آنها و در نتیجه تولید دام، تولید و تحویل این آبشخور از راهکارهای کاهش اثرات عوامل تخریب مراتع است.

بهرامی نژاد افزود: آبشخورهای دام در مراتع و چراگاه‌ ها به منظور تامین آب شرب سالم و قابل دسترس برای دام های دامداران منطقه، احیای چشمه‌ ها و کانی‌ های موجود در مراتع و همچنین توزیع مناسب دام‌ها در مراتع جهت بهبود و احیای مراتع و جلوگیری از تخریب کمی و کیفی مراتع انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تامین نشدن آب کافی، ناپایداری صنعت دامداری وابسته به مراتع و افزایش شدید تلفات دامی را موجب می‌شود، گفت: این مساله همچنین چرای سنگین و مخرب در اطراف منابع آب موجود در مراتع را تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تخریب تصرف جنگل‌ها و مراتع، قطع درختان و آتش سوزی در عرصه‌ های ملی می‌توانند با این شماره تلفن تماس گرفته و موارد را به ماموران این اداره کل اطلاع دهند.

گشت حفاظت از اراضی ملی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف در شهرستان بندرعباس

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از انجام گشت حفاظت از اراضی ملی و طبیعی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در مناطق کلذرت، پاقلاتان، چاه فعله و چوج شهرستان بندرعباس خبر داد.

روح الله وفاکیش گفت: به منظور پیشگیری از تخریب اراضی ملی و طبیعی و تشدید برخورد با متخلفان ، گشت حفاظتی از اراضی ملی و طبیعی در مناطق کلذرت، پاقلاتان، چاه فعله و چوج توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بندرعباس صورت گرفت .

وی افزود: نیروهای پاسگاه حفاظت این اداره به صورت ۲۴ساعته مشغول گشت زنی و مراقبت از اراضی ملی و طبیعی هستند و با مشاهده هرگونه تخریب،تصرف و آتش سوزی اراضی منابع طبیعی با تخریب کنندگان عرصه ها مطابق قانون برخورد می کنند.

وفاکیش گفت :پاسگاه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب و تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن۱۵۰۴می باشد.

بازدید از محدوده تصرفی موضوع پرونده تصرف عدوانی در منطقه باغو شهرستان بندرعباس

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بندرعباس از بازدید محدوده تصرفی موضوع پرونده تصرف عدوانی در منطقه باغو به همراه کارشناس رسمی دادگستری خبر داد.

روح الله وفاکیش گفت: گشت زنی در راستای حفاظت از اراضی ملی به صورت مستمر انجام میشود وکمترین تصرفات با جدیت کامل دنبال وبا متخلفین در چارچوب قوانین ومقررات قاطعانه برخورد خواهدشد .

وی افزود: یگان حفاظت این اداره بصورت شبانه روزی وایام تعطیل آماده دریافت وبررسی هرگونه اخبار درخصوص تخریب وتصرف اراضی ملی،قطع درخت وآتش سوزی از طریق سامانه۱۵۰۴یگان حفاظت می باشد.

کشف و تخریب دو باب کوره ذغال سازی غیرمجاز در شهرستان بندرلنگه

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از بررسی میدانی از کشف و تخریب۲ باب کوره زغال سازی غیرمجاز در منطقه مهرگان و چاه مسلم بخش مرکزی شهرستان خبر داد.

حمید حسین پور گفت : قاچاق چوب و زغال ، عامل تخریب جنگل های خودرو و دست کاشت می شود، اما سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پررونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.

وی افزود: حفظ و نگهداری جنگل ها با توجه به خشکسالی حاکم بر منطقه و همچنین هجوم ریزگردها، از اهمیت بسیاری برخوردار است.حسین پور خواستار همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان با نیروهای حفاظتی شد.

وی گفت :اداره منابع طبیعی شهرستان بندرلنگه به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب و تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ می باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها